Alla inlägg under september 2008

Av Filippa Persson - 29 september 2008 20:29

...var det jag skrev här, ojdå... *hahahahaha*


Jag har haft fullt upp med huset o träna Irra. Fast Irra´s träning har faktiskt kommit lite på efterkälke får jag nog erkänna... :( Men vi får ta igen det när jag är klar i huset, då har vi ju mkt närmre till klubben oxå! :)


Har målat färdigt hallen o halva vardagsrummet (ska bara måla fondväggen en gång till). Har sovrummet kvar men tänkte ta det i morgon o på onsdag morgon... Sen är jag klar med det o ska flytta sakerna!! *jiipii*

Men får nog erkänna att jag känner mig lite nervös inför att bo "på landet" igen... *hahahaha* Är ju en van stadsbo.. Men hundarna kommer att trivas kanon, o jag förstås.... :) Ska bli skönt att få ha något "eget" o dona lite med.


Hoppade över att sova i morse då jag tyckte att jag hade för mkt att göra med målningen o sånt så det får väl vara dax att hoppa i bingen o 'ta igen' lite av den förlorade sömnen!!


Hoppas allt är bra med alla Er andra! :)


Kramar

Av Filippa Persson - 18 september 2008 08:52

Igår var det träning på klubben igen. Tycker alltid det är lika kul att åka iväg med Irra o få lite nya tips o ideér :)


Igår tränade vi lite på att få med oss dom när vi tar steg åt sidan o olika svängar. Eftersom jag ska gå IPO med Irra så ska jag tydligen göra andra svängar än dom andra, vilka jagt tyckte såg svårare ut... *uppsss* Men det är bara till att träna! :)

Inkallningarna ska hon sätta sig framför mig innan hon går runt o sätter sig på vänstersidan. Hon kommer o sätter sig bra men när hon ska gå rundan runt mig har hon ingen 'hastighetspremie', går inte så värstans fort!! *hahahaha* Men huvudsaken nu är ju bara att hon förstår mig o så får vi slipa på hastigheten senare. Det är ju knappast något fel på den annars så det kommer inte att bli svårt att få upp den... *skratt*

Har lite krux med henne i linförigheten, hon går o tränger mig ganska mycket, försökte ha godisen i vänster hand o "stoppa" henne lite men det funkade inte...

Någon som har tips???? :) :)


Fick några goda råd från en "träningsnarkoman" om att använda "klicker". Håller på att prova det. Fram till nu (det lilla jag har gjort) tycker jag nog att det funkar bra på Irra.. Det gäller bara för mig att lära mig att vara lite kvickare med klicket o rätt tajming.. :)


Idag blir det till att åka till huset o maskera vardagsrummet, hallen o sovrummet så vi kan börja måla någon gång. Jag har "mutat" Richard så han ska hjälpa till att måla när maskeringen är färdig... :) Vi ska bara försöka passa in det så båda kan samtidigt.. Tanken är ju att vi ska vara inflyttade 1 oktober, hur det nu ska gå till!! :-o

Jag har ju inte ens börjat packa o det är knappt 2 veckor kvar.... *oj, oj!!*

Men det löser sig nog! *ler*


Dax för mig att sova lite.... Har jobbat inatt.. //Kram

Av Filippa Persson - 8 september 2008 00:26

Vi var på klubben i ondags igen, Irra var ganska duktig då oxå! Hon hade mkt mer energi men lyssnade ganska bra ändå! :) Vi fick träna lite på att sätta/lägga dom o gå ifrån en bit o tillbaka igen. Jag är lite för tveksam i min "march" från Irra så hon blir lite osäker på om hon ska vara kvar eller inte, måste bli bättre på det! Jag ska börja träna på att hon ska sätta sig framför mig innan hon går runt mig på inkallningen, fick redan på att det skulle vara så på IPO (visste det egentligen men behövde friska upp minnet lite) Vi tränade uppmärksamhet oxå. Irra hade svårt att ha fokus på mig i slutet av passet, lite för triggad o trött då.... Men jag var nöjd med henne!! :)


Denna helgen har vi varit i  Malmö o busat rundor.. Var bla med på en sök träning. Det var jättekul o få se hur hundarna jobbade med figuranterna o hur det gick till! När vi skulle makera upp "rutan" som hundarna (o vi) skulle jobba i ställde vi oss på ett led o gick rakt in i skogen, ca 200 m tror jag det var. Sen gjorde vi likadant på vägen 'från' skogen oxå. Jag blev tillsagd att gå lite längre ned än vad jag gjorde, vilket gjorde att jag hamnade i någon typ av sankmark/gyttjesjö. När jag upptäckte det skulle jag försöka vara smidig o ta mig tillbaka till "land" igen, dom som känner mig förstår nog hur det gick..... Mycker riktigt, jag skulle springa över gyttjan/sankmarken med "lätta fötter" men dom var inte så lätta som jag trodde utan jag trampade ner ena foten under gyttjan & blev genomblöt o geggig till max!!!  :-o Så smidig var jag!! När jag tänker på det efteråt så måste det ha sett ganska roligt ut.. *hahahaha* Det fanns ju dom som skrattade gott åt mig! *ler* Men jag fick mig ett par goda skratt åt andra som gjorde likadant lite senare!!! *asg*

Jag fick även prova på att vara "figge". Jag fick instruktioner om hur jag skulle göra: gå ut på anvisad plats o lägga mig ner (kan ju tillägga att det hade regnat HELA natten så det var inte torrt o mysigt om man säger så!! *hmmmm*) o inte göra mer förrän hunden hade hittat mig o kommit tillbaka med sin förare. Det var kul o se hur hundarna letade o fick jobba i snårig, blöt o tät teräng... :) Detta höll vi på med från 9-15 så jag kan ju säga att jag längtade hem till duschen!!!!!!! Det kändes verkligen skönt att få skrubba av sig all gegga o skit!!!! *hahahaha*

På kvällen blev det pizza, fotboll o film... *skönt*


Idag har jag blivit visad hur en "klicker" funkar o hur man gör. Intressant o se att det faktiskt funkar!! :) Ska prova att "klicka" Irra o se hur det går! :)


Var även på Jägersro o tittade på trav. Jag ska inte bli någon spelare, om man säger som så: jag hade inte många rätt på mina gissningar på vilken häst som skulle vinna loppen... *hahahah


Min helg verkligen varit toppen!!!!!! :)


//Kramar

Av Filippa Persson - 1 september 2008 16:38

Jag tyckte att jag repade mig ganska bra från min förkylning, men oj vad fel jag hade!! Kände mig ganska frisk (så frisk som jag nu kan bli *hahahaha*) i veckan som var men valde att vara hemma en extra dag o börja jobba på lördagnatt ist. Men jag var nog inte så frisk för nu är förkylningen tillbaka igen!! *suck* Hostar nog upp lungorna snart.. Köpte den äckligaste hostmedicinen som fanns på apoteket *bä!!* men den gör faktiskt lika mkt nytta som den är äcklig!! *hahaha*


Var ute med vovvarna i skogen igår tillsammans med mina grannar, Susanne o Micke. Vi var på Tjugekull o gick 1.5 timme + träning för Irra undertiden. Vi ska ju kunna ett "snabbt" ligg på onsdag så det har vi tränat på. Funkar bra med handrörelse men mindra bra utan.. :/ Får man göra handrörelser på tävling?????? Någon som vet??????


Har tvättat idag o ska påbörja städningen nu.... Usch vad tråkigt!! :-o

Ska se på film här ikväll så det gäller att städa o göra snyggt... :)


//Ha det så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards