Alla inlägg under juni 2009

Av Filippa Persson - 29 juni 2009 22:30

Jag har varit i Kalrskrona o haft en helt underbar helg!

Körde direkt från jobbet i lördags morse, va trött som en galning men ville bara komma hem.

Det var ju riktigt gött väder så det blev bikini o solstol för min del o trädgården för hundarna. Pappa kom hem lite efter mig o gjorde mig sällskap. Efter någon timme kom Pian o Micke förbi o sa "hej".. Andreas o Charlotte kom oxå o tiggde till sig kaffe o kaka...

Vi tyckte att vi skulle gå ut en sväng på kvällen o titta på folk o "ta en öl"... Jo, jo, så blir det ju alltid.. Eller hur?! *hahaha*


Sagt o gjort, vi gick upp på Nivå o satte oss på uteserveringen o pratade skit. Gissa om det var många som man kände som var ute, JAPP!!!  Träffade bl.a Svanna, Linda o Daniel som jag inte har träffat på läääänge, så roligt!

När vi hade spelat, pratat o druckit ett tag så kände vi att det var dax att gå vidare så det blev till att traska bort till Schlagerbaren. Jag hade nog ingen direkt plan på att vara ute så länge men det var ju så skoj!  Det var lagom med folk ute, inte så man behövde trängas i baren utan helt lagom. Efter Schlager blev det till att hämta mat på "Michell´s" o stå o prata skit i kön som vanligt. Vi fick vår mat o skulle gå hemmåt, det tog sin stund, det fanns någon som gick långsammare o vingligare än somliga andra.. *skrattar gott*

"Andreas-vinglar-och-går långsammast" fick sin kebebtallrik i handen när vi delade på oss för jag tyckte just då att jag behövde påsen mer för jag skulle gå längre än honom, undra om han kom hem med allt kvar i lådan??!!  *hahaha*

Kom på att jag inte hade sovit på 30 timmar (!!!!) när jag hade fått i mig lite mat o skulle dra täcket över huvudet, sååå trött var jag kan jag erkänna.....


När man hade piggnat till på söndagen blev det till att åka hem till pappa o sola o ha det bra. När Monica kom hem grillade vi, Pär var där oxå.. Kände inte att jag ville tillbaka till skåne så jag stannade hela söndagen oxå. Det blev till att köra hem idag ist, skulle jobba nu på natten o va tvungen att sova lite innan så jag orkar.

Ebba blev lycklig över att vi kom hem o gjorde henne sällskap igen..


Hoppas Er helg oxå har varit bra!



P.S Så pigg som Andreas ser ut på kortet nedan va han nog inte på söndagen...  *blink, retas, blink*



Av Filippa Persson - 28 juni 2009 23:11

Alla ni som tycker att min lilla hund är konstig.... Kolla då på denna så ändrar ni uppfattning!!!

Andreas har lagt en liten sten på botten av tunnan.... "Sådan husse sådan hund" heter det ju! Kan det vara mer sant i detta fallet?? *HAHAHAHA*

Av Filippa Persson - 26 juni 2009 17:01

Det som värmer mig bäst av allt är en kram från någon jag älskar..

Av Filippa Persson - 25 juni 2009 01:41

Idag har jag haft besök av Martina. Det var alldeles för länge sedan vi sågs! Det kändes skönt att få sitta o prata skit ett par timmar....


Jag passade oxå på att ha lite social träning med Irra. Vi gick ner till hamnen o gick en runda o sen upp i "byn" bland folk. Irra är helt för glad för folk... Vill hälsa o nosa på alla som är inom räckhåll!

Laban har varit lite tröttare av värmen nu så han slapp följa med till byn o fick en egen runda med sin älskade matte, han stormtrivdes kan jag säga!!! Bara han o jag, vilken dröm....  


Ångrar NÄSTAN att jag inte anmälde mig till lydnads tävlingen som är på klubben på onsdag med Irra. Vi (läs jag) har inte haft så mkt motivation dom sista två veckorna så jag kände att det inte skulle funka så bra, vill ju inte komma sist precis. Blir så besviken o är för mkt tävlingsmänniska när det kommer till kritan.... Nu ska det bli ändring på träningen, ska ta mig i kragen o komma igen nu!  Ska försöka komma ner till klubben i morgon o träna med dom andra..


Nog för att jag känner mig väldigt ledsen men världen går inte under o livet går vidare....

Irra har verkligen varit mysig när hon har känt att jag har varit ledsen, varit runt mig hela tiden o legat nära så fort hon har kunnat. Idag la hon sig i soffan intill mig med huvudet på min arm/axel o med nosen nästan på min kind. Hon låg så väldigt länge o bara myste med mig...


*kramiz*





Av Filippa Persson - 14 juni 2009 01:12

Lite bilder från dagen...




Av Filippa Persson - 10 juni 2009 12:33

Hittade ingen bra live video så ni fär hålla tillgodo med denna.... :)





Av Filippa Persson - 9 juni 2009 17:37

Igår var vi på Pia´s student hemma i Karlskrona. Lite otur med vädret då det regnade... Men det verkade inte studenterna bry sig om! *hahaha*
Efter utgången på trappan blev det till att åka hem till hennes mamma o äta. Vi hoppade över efterrätten då jag kände att vi behövde komma hem i vettig tid.


Ikväll är det träning på klubben. Har tappat lusten lite efter Irras lilla "utflyckt" sist då hon tog med sig två andra hundar upp från platsliggningen & bara sprang rundor. Irra blir helt 'speedad' när hon kommer till klubben o det är andra hundar där..  Fick tipset att fokusera mer på vardags lydnaden ett tag så kommer nog den andra träningen oxå att falla på plats. Hoppas det!
Har kommit på mig själv med att undvika saker som stimmar upp henne. Borde göra såna saker mkt oftare o träna på det ist!

Men hon är jätte duktig när man cyklar med henne!!!! *glad*

Har börjat 'rätta' henne när vi går i skogen o hon börjar vädra inåt skogen o vill gå in där. Hon får ett skarpt "nej" när hon vill in i skogen o sniffa efter rådjur och ett stort "duktig" (o ibland roligt bus med mig) när hon är ute på grusvägen igen. Det verkar funka...  Vill verkligen bli av med jakten, vill ju kunna ha henne lös utan att behöva leta upp henne igen...


Får se om vi kan komma på en bra lösning på att kunna få henne till att vilja ligga kvar på platsliggningen. Just  nu är det lite knöligt med alla moment som har med distans till mig att göra, hon tjuvar på dom.. Dom gick så himla bra innan ju!

Jag vet: Träning, träning o åter träning....
 
*ha det gött*

Av Filippa Persson - 3 juni 2009 17:36

Då har vi varit på träning igen..

Tränade som vanligt på att försöka få Irra till att ligga kvar på platsliggningen, utan något vidare bra resultat. Denna gången sprang hon upp o jagade upp ytterligare två hundar i gruppen för att kunna busa o leka! 

Hon har tappat öronen på sista tiden! Vet inte om det beror på att hon ska löpa nu i juni, man kan ju hoppas på det så det inte är så att hon helt enkelt skiter i mig!


Blev lite glad härom dagen.. Jag fick förfrågan från Irra´s uppfödare om jag kunde tänka mig att låta dom ta en kull valpar efter Irra!  Och det kan jag ju göra! Det blir isf när Irra är 3-3½ så det är ett tag till.... Men tycker att det är kul att dom har frågat just mig!!  Så 'snart' blir det flera små "Irror"... *hahahaha*


Idag har vi varit ute o tagit kort o luffsat lite i skogen. När vi kom hem tränade vi på att ligga stilla på gräsmattan, Laban fick hjälpa till som lite stöd. Det gick faktiskt ganska bra... Jag stod förvisso bara 5 meter ifrån men hon låg kvar utan alltför mkt sniffande i marken eller tendenser till att resa sig. Tänkte jag skulle försöka träna det varje dag så hon får in vanan att bara ligga stilla, vilket tycks vara hennes största problem! Förutom jakten då förstås....


Kort från dagen!


*kram*









Skapa flashcards