Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Äntligen träning!

Av Filippa Persson - 19 mars 2010 22:30

Äntligen har lite av snön töat bort!!

Har varit på klubben i Åhus o tränat 3 ggr denna veckan. Började med att bara gå ut på planen o belöna allt som hon gjorde under tystnad.. Inga inkallningar eller 'fot' komandon, jag gick runt på planen o när hon sökte upp mig under tystnad o på rätt sida fick hon massor av beröm!

När jag va där igår provad jag med 'fot'-hon tittade-va tyst-fick beröm... Tränade kanske bara 15-20 min men allt va under tystnad!!!   

La henne ihop med Laban o tränade på att ligga stilla på' platsen' oxå.. Vill att hon lägger hakan i marken. Började några gånger utan o gick bara ifrån 10-15 sek o 10 meter bort. O det funkar bra! La henne 'stilla ligg' (hakan i backen) o gjorde samma sak fast bara ett par sek... Det tyx funka på henne!! *glad*


Denna veckan har mina grannar varit ute o gått med Irra o Laban. J & L har erbjudit sig att ta ut vildarna när dom kan.. Skönt å veta att dom kommer ut en sväng på lunchen/dagen oxå. Idag skulle vi köra ner till ica mitt på dagen, när vi va nästan framme fick jag syn på två hundar o säger "Kolla en schäfer! Och grå är den! :)" Har inte sett en grå schäfer i Åhus innan... Vi kör en liten bit till o då skrattar jag o säger..... "Det är ju mina!!" *HAHAHAHAHAHA* Då va mina grannar ute o gick med dom... :)

Pratade med J innan i veckan o frågade hur det gick. Han svarade att allt gick bra, om Irra sa han "hon är lite vild" Jag kunde ju inte låta bli att skratta gott!!  


*kram*

 
 
Ingen bild

Jenny

20 mars 2010 10:35

Visst är det skönt att komma ur vinterdvalan och börja träna igen! Kul att Irra kunde vara tyst på träningen :D synd bara att hon har telpaterat sina ljud till sin syster... :( Jag ska nog snart ha skickat tillbaka dom ska du se ;)

Men du... Känner du inte igen dina egna hundar????? *HAHAHAHA* Kan tro att du var nyfiken på denna 'nya' grå schäfern i byn *fniss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards