Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Filippa Persson - 5 februari 2009 17:45

Hejsan!


Nar vi kom ner i sondags slangde vi oss vid poolen vid hotellet intill, vart hotell har inga sana lyxiga saker.... En kompis till Martin o Henrik Nygren kanner killen som ar nastan chef dar sa vi far komma o ga som vi vill pa det hotellet. Det ar darifran som vi kan surfa...


Mandagen blev det till att aka Tuk Tuk till "Kata Noi" for att sola o bada. Stranden dar ar super! Dom har lite varma mackor o sant till tugg o vill man kan man ga upp till hotellet som ligger precis bakom stranden o ata lite finare mat.



Tisdagen blev det att hyra moppar o kora till Surin som ligger utanfor Patong. En fin strand o god mat. Pa vagen dit blev vi stoppade av polisen for korkorts kontroll. Jag o Henrik N som akte hade korkort med oss men inte Henrik o Martin sa dom fick bota 300 bath (ca 75 kr) var. Nar vi blev stoppade tankte jag "vadda korkort??" Henrik har ju inget!! *HAHAHAHAHA* Dom fick kora till polis stationen o betala boterna. For att vara saker pa att dom gjorde det fick jag o Henrik N stanna kvar pa platsen som nagon slags "pant" for att dom skulle betala o komma tillbaka.. Konstiga regler i detta landet... Vi var ute o firade Henrik N pa kvallen, han fyllde 35 ar.



Onsdagen korde vi till "Kata Noi" igen for att softa... Vi trivs verkligen dar sa vi korde dit idag oxa...  I kvall har vi varit ute o shoppat. Henrik har verkligen skamt bort mig, han behandlar mig som en prinsessa...  Vi har hyrt ett dubbelrum, alltsa betalar vi for tva men igar blev vi tre... Vi fick en rummskompis, en odla!! Jag sag pa Henrik att han inte alls var nojd med var nyfunne van (modig varre va?? *hihihi*) sa jag skulle fanga honom o hjalpa honom ut tankte jag (odlan alltsa!!). Eller hur!! Kan ju saga att odlan var LITE snabbare an mig! *hahahahaha* Sa han fick bo kvar i rummet o Henrik fick finna sig i o dela rummet med en till....



I morgon ska vi aka till "Khao Lak" o sedan vidare till "Similian Islands" (den kallas for paradis on) for att snorkla o provdyka. Jag var lite tveksam till det fran borjan, jag ar ju ingen hejare pa att simma langt o lange precis...  Men Martin overtygade mig om att vi bara dyker pa 2-3 meters djup sa jag kommer inte att sjunka som en sten o drunkna (tur for mig va?? *haha*) Jag bestammde mig for att vara modig o oxa prova!  Far kanske erkanna att jag ar LATT nervos....

Vi aker redan kl 5 pa morgonen sa det galler att hoppa i sang snart...


Har ar det ca 35-40 grader sa t.o.m jag kan ga i klanning pa kvallanra...



Hoppas allt ar bra hemma!

Saknar mina alsklingar nagot frukansvart!! Hoppas Jenny o familjen pussar pa Irra mycket o att mamma myser o kelar Laban o Bebbs!


Manga Pussar fran ett varmt Thailand!

Ovido - Quiz & Flashcards