Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Filippa Persson - 8 februari 2009 17:47

Kom hem fran Similian Islands igar... Det var helt fantastiskt fint!

Vi korde fran hotellet kl 5 pa morgonen med nagot pucko som absolut inte kunde kora bil!! Gissa om jag blev aksjuk? Kan man ju saga, trots att jag hade tagit tabletter for att klara mig... *suck* Sa det vara till att trycka i sig en tablett till.. Stog for visso pa paketet att man skulle vanta 5 timmar emellan varje, men ach, skit i det tankte jag o svalde en till!  Vi kom fram till "Khao Lak" ca 2 timmar senare o skulle hoppa pa baten. Allt kandes ok den forsta stunden, men sen var det kort.... Jag blev givetvis sjosjuk oxa!  *suck* Men vi fick se delfiner! Dom hoppade o simmade langs med baten!

Vi stannade vid en storre bat o slapte av dom som inte skulle dyka o korde vidare efter lite info om dykningen. Vi stannade nara stranden o fick pa oss utrustningen o hoppade i... Jag som inte ar nagon vattenmanninska tyckte det kandes som den samsta ide'n nagonsin att hoppa i med en utrustning som vagde lika mkt som jag...  Jag blev inte langvarig i vattnet om man sager sa..... Kande inte alls for att dyka o vara modig sa fega jag traskade in till land o tog av mig min utrustning!! MODIG VARRE VA???!!!! NOT!!! *hahahahahaha*

Nar jag traskar bort till Henrik N o sager att det inte alls var kul att dyka da sager han: "Jag har inga jalar sa det ar inte meningen att jag ska vara under ytan sa jag stannade pa land" valdigt fornuftigt sagt tycker jag sa har i efterhand.... *haha*

Val tillbaka pa land igen korde vi in till "Khao Lak" o fixade in oss pa ett hotell. An en gang betalade vi for tva men var 5(!!!) i rummet!!! Henril o jag o 3 odlor....  Men denna gangen kunde Henrik forlika sig med odlorna direkt... *hahahahahaha*

Vi var ute o at pa kvallen o gick direkt hem efterat nar dom andra festprissarna skulle ut. Det var skont att fa komma isang i vettig tid.

Pa lordagen korde vi hem, stannade en liten stund o badade pa vagen. Kande mig inte alls kry, har haft kramp i magen o det blev inte battre nar vi kom hem heller. Gick in pa apoteket o fick nagra piller som skulle hjalpa. Kanner mig inte helt ok idag heller....  Far hoppas att det ar bra i morgon iaf....


Nu ska jag tillbaka till hotellet o kurera magen!


Ha det bast! Korten kommer i morgon!


Kramar!



Ovido - Quiz & Flashcards