Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Filippa Persson - 1 maj 2010 17:51

Idag har jag miljötränat Irra. Åkte till Eko för att handla lite o passade på att ta ut Irra en runda..

Utanför ingången va det ett hopptorn som barnen hoppade/stojade i & som hade hög musik. PERFEKT tänkte jag!!!   Jag tränade först lite kontakt, ville se hur 'med' hon va.. O det va inget fel på den kontakten kan jag lova!! Jag la henne 'stilla ligg' med hakan i backen, stod först kvar hos henne en liten stund innan jag gick iväg ca 4-5 steg o vände mig mot henne o stannade där.

Det gick förbi en massa folk (mellan Irra o mig o bakom henne) med kundvagnar som rasslade, barn som sprang med ballonger o folk som stannade o tittade på henne. Då ska jag tillägga att det en korvgrillning 5 meter bredvid henne oxå.... Men hon låg kvar hela tiden!!! *NÖJD*  

Folksamlingar o en massa ljud/väsen bekymmrar henne inte en sekund! Hade inte en enda tendens till att vilja gå upp eller bli störd...


Köpte en fiberduk (ska väl egentligen användas till att damma med förmodar jag *hahaha*) som jag ska använda som 'target' åt henne. Dom fastnar bättre i gräset än vanliga handdukar...   Ska prova den här inne ikväll...


Dax att fixa till sig lite nu!


*bye*

Ovido - Quiz & Flashcards