Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Filippa Persson - 30 oktober 2008 16:08

.....vad det har hänt mkt igen!


Vi kan börja med att Martina o Ellen var här på besök förra veckan. Vi fikade o pratade en massa goja hela kvällen. Tiden rinner alltid iväg när vi träffas!! :) Det är så kul att träffa den familjen (tyvärr kunde inte Henrik följa med). Trivs verkligen i deras sällskap! :)

När Martina ändå var här passade jag på att 'utnyttja' henne, vi satte upp mina tavlor! *äntligen* OJ, vad bra det blev!


I slutet på veckan kom mamma hit o hjälpte mig med det sista i min gamla lgh, så ruskigt skönt att slippa den nu!!!! :o)

Vi lastade, bar o städade på fredags kvällen så allt blev klart då.

På lördagen åkte mamma o jag till Ikea!! :) :) Det är skoj att åka dit! Fast man blir ju så fattig bara.... Köpte, bl.a, gardiner till vardagsrummet o en massa ljus.. :)

Mamma åkte hem på lördagen. Hon var fantastisk när hon var här (o annars oxå förstås!!) TUSEN tack för hjälpen!! :)


Sen blev det ju onsdag (igår) o då kom Jenny, Sven o Axel hit med Irras syster Imma. Jag mötte upp dom på stationen o lastade in hela familen o Imma i bilen o sen bar det iväg till Norra Åsum. Tänkte det skulle vara bra om dom två vilda fick busa av sig "lite"... Kan ju säga att dom gjorde det med råge!!!!!!!!!! *hahahahahaha*

När jag släppte ut Laban för att hälsa kunde man nästan se hans tankar "ÅÅÅNEJ!!! INTE EN SÅN GRÅ TILL! JAG VILL INTE HA FLER SÅNA HEMMA!!!!!!" :o) *hahaha* Han sprang snällt fram o hälsade o hoppades på det bästa: Att hon inte skulle bo hos oss!! *haha*

Dom sprang o härjade som om dom aldrig hade lekt med någon innan!!! Och i allt virrvarr så kan jag ju erkänna att vi inte kunde se vems hund som var vems! Dom är kusligt lika!! *HAHAHAHAHAHAHAHA*

Efet Åsum fick det bli stranden för dom små.. Väl ute på parkeringen hittade dom en stor vattenpöl att leka i. Det tog inte många minuter innan Imma gjorde en volt i pölen, gissa om vi vek oss av skratt!!!??? JAPP!!!!

Vi tog med oss vildarna till stranden o jag kan säga att där blev det ännu mer bus! Någon av vildhönorna sprang omkull Axel så han höll på att landa mitt i en våg som var påväg upp på stranden! Det såg jättekul ut!! *ler*


När vi tyckte att dom var tillräckligt blöta o sandiga gick vi till bilen o gjorde en omflyttning av alla hundarna. Laban som hade fått vara kvar i bilen o vänta fick snällt hoppa ur buren o sätta sig bak hos Jenny o Axel o Imma fick buren med Irra... Vi kom ju på att vi behövde äta så det bar iväg till Kvantum för att köpa mat. Det blev taco´s!!! *mumma*

När vi skulle hem kom jag på att jag inte hade någon ved så vi körde inom Statoil. I min lilla Renault fick det plats 4 människor, 3 hundar, två påsar mat o en säck ved!!


***Snacka om familjen Taikon på bilsemester!!!! *ASGARV*****


Hemma hos mig blev det en brasa o mat till alla, gott!

Jag skulle vara på min träning på kvällen så vi körde dit efter maten, men den var tydligen inställd.... Men vi tränade lite ändå. Även om det hade varit full rulle på våra små flera timmar så kunde o orkade Irra fokusera på mig ändå. Hon var duktig!

Där har vi en skillnad mellan dom... Jag tyckte det var sååå skönt att Imma var lite lugnare o kunde koppla av. Irra är mer på HELA dygnet o det kan vara lite jobbigt ibland. Men i detta läger är det en fördel att ha en hund som är så "på", hon har den där sista gnistan o orken att plocka fram! Älskar henne verkligen!!!! :) :)

Efter lite träning körde vi in till tåget o lämnade av Imma med familj o tackade för en helt urkul em/kväll!! Det var länge sedan jag skrattade så mkt!!!! :)


Väl hemma igen blev det en lugn o trött kväll framför brasan...


//Mysiga kramar

P.S det kommer kort snart.... :) Kolla in Immas´s sida oxå: http://imma.zoomin.se/

Ovido - Quiz & Flashcards