Alla inlägg den 15 december 2008

Av Filippa Persson - 15 december 2008 17:49

Har funderat lite o läst rundor på andras bloggar... Blir inspererad när jag ser att det är många som har kommit långt med sina hundar, samtidigt som jag blir lite trött på mig själv för jag inser hur mkt vi "borde" kunna.... :(

Vet att man tar det i sin egna takt, men blir ändå lite besviken på mig själv.

MEN nu känner jag att jag ska minsann åka till klubben oftare!!! :-O Vet att Irra kan mkt bättre än vad vi visade upp i onsdags, förrutom på platsliggande.. Där kan hon 7 av 10 ggr vara en katastrof!!! Hon ligger o nosar i marken o tittat på allt UTOM mig!!! O så ligger hon inte kvar heller, reser sig oftast o springer ut till mig.. Likadant när jag sätter henne o går ifrån, hinner inte ens 5-6 meter ibland innan hon springer ikapp mig o ska leka (*arg*). Jag går tillbaka o sätter henne igen o gör om det... Finns det något annat jag kan göra eller det är bara till att göra om tills det funkar?? Ska gå tillbaka till att bara gå några meter ifrån henne o se om det funkar bättre.

Blir lite frustrerad över att Irra ALLTID tycker det är lika kul att springa ikapp mig o vill leka!!! :-/

Hur får jag henne till att sluta sniffa efter kaninskitar när jag lägger henne?????? Tacksam för alla tips!! :)


Vi har varit hemma hos pappa i helgen o busat :) När vi skulle åka hem igår var pappas hund lite hängig o skakade. Vi trodde han var lite trött efter att Irra hade varit där o hållt låda o att han hade blivit kall av att vara ute på tomten. Men pappa ringde mig idag o sa att Ferro hade blivit sämre under natten o skakade ännu mer o hade feber så han åkte till veterinären i fm o tog en del prover. Dom sa där att han hade fått en infektion o att Irra oxå kunde få det. Det smittar tydligen väldigt lätt, räcker med att hundarna nosar/leker med varandra. Hoppas mina klarar sig, speciellt Laban som är gammal... Är extra rädd om honom nu när han har kommit upp i åren! Dom hade tydligen haft ett fall av kennelhosta på kliniken oxå.. :-/


Båda mina har varit pigga idag. Var ute lite mer än en timme i skogen o klättrade lite i backar, får nog erkänna att jag var tröttare än Irra när vi kom hem! *hahahahaha*

Hon sprang inte på något vilt alls idag! *GLAD, GLAD*

Hon kan vara så 'ful' så hon sringer in i skogen en bit för att förhoppningsvis kunna skrämma upp någon fågel eller kanin som hon kan börja jaga.. Det kan verkligen reta gallfeber på mig!!! Men jag hinner F--N inte stoppa henne eller fånga henne innan hon är iväg... *ARG*

När jagt märker att hon blir uppmärksam mot skogen kallar jag på henne o försöker avleda henne, men som sagt: ibland hinner jag inte... Hon är så in i det snabb iväg!

För någon vecka sedan fick hon syn på en joggare ute på ett fält som vi precis hade passerat, han var en bra bit iväg (typ 50 meter) men hon satte iväg efter honom! Gissa om jag blev nervös för att hon skulle komma ikap honom!! Hjärtat slog nog tredubbla slag innan hon vände o kom tillbaka!!! Kändes som en evighet men det handlar ju bara om sekunder...


Jag fick pengar av min pappa o hans sambo i födelsedags present, dom överlämnades med orden: "Kan du köpa något till dig själv denna gången? Och INTE till hundarna..." Hmmmm, köper jag alltid något till mina hundar?? *hahahaha*


Det som står högst på listan på att göra efter nyår är Irras röntgen.. Ska bli spännande att se vad den visar! :)

Hon har ju redan "C på tänderna" som pappa säger (*hahaha*)  så vi får hoppas hon är utan något på sina höfter o armbågar!

GRATTIS till Imma som fick bra resultat på sina plåtar!! :)


//Kram

Ovido - Quiz & Flashcards