Alla inlägg den 17 december 2008

Av Filippa Persson - 17 december 2008 12:24

Sitter o funderar på alla vanliga o ovanliga saker...


Känns som om jag står mitt i ett vägskäl o  måste göra ett viktigt val men kan inte göra valet.... Hur vet jag att jag gör "rätt" val????? Förmodligen när det är alldeles för sent att ändra sig! :-(

Alla val o handlingar man gör får ju konsekvenser.. Utan tvekan vill jag ju bara ha ut det goda av mina val/handlingar men inser att jag inte kan få det.

Jag är så oerhört rädd för att såra någon i  min närhet så jag glömmer bort att vara rädd om mig själv... Måste sluta tänka på vad andra vill göra eller tycker. Vad är det JAG vill göra???

Helt ärligt???!!! Jag vet inte................ :-/

Väldigt frustrerande får jag nog erkänna! *suck*


Jag har sökt ett jobb hemma i Karlskrona, det var urmånga som sökte så det är lååångt ifrån säkert att jag ens kommer till intervju. Det var 180 sökande som har skalats ner till 20 (o jag är en av dom! *glad* tror jag iaf...) som ska ner till 5 innan det blir frågan om att jag mot all förmodan får komma dit o charma dom.... ;)

Då kommer den stora frågan: Vill jag flytta hem igen????

Ännu en gång: Jag vet inte.....

Fast jag behöver ju inte fundera över det nu, men gör det ändå. Jag bor bra med hundarna nu o trivs i huset. Det finns inga sånna möjligheter i Karlskrona till att hyra stugor/hus som det finns här i Åhus. Då blir det till att flytta in i en lgh igen, vill inte det... :(

Visst, jag får det bättre på så vis att jag har mamma som kan vara dagmatte åt Irra o Laban men det är ju inte det de ska hänga på....


Vad är det som lockar hemma?

Familjen givetvis men samtidigt känns det trist att komma tillbaka till samma gator o hus igen.

Varför stanna här?

Jag trivs ju faktiskt ganska bra här, trots det skånska språket... ;) Men vad håller mig här??

Kanske ska hitta ett jobba i en helt ny stad? Lillebror har flyttat till Göteborg, kanske dit? Eller till Malmö, har alltid tyckt om den staden.... :)


Eller helt enkelt vänta ut tiden o se vad som händer?? Låter helt ärligt som den mest förnuftiga tanken hittils!! :-0

Känner mig bara så ruggit rastlös ibland..............




Ovido - Quiz & Flashcards