Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

Hemma & mycket snö!

Av Filippa Persson - 19 februari 2009 17:59

Snacka om att jag fick en stark vinterkänsla när jag kom till skåne i måndags!! Kallt!!

Det blev sängen nästan direkt, kl var nästan 03.00 när vi var i Åhus. Mitt hus var så kallt, 16 grader, så vi bestämde snabbt o lätt att sova i Henriks hus!

På morgonen var det bara till att stiga upp o påbörja det vanliga livet igen. Vi stressade rundor hela förmiddagen för att hinna allt vi ville. Skulle ju hämta Irra!!! O det ville jag ju göra fortare än snabbt!!!

Det var ett kärt återseende kan jag erkänna! Jag har längtat så mycket efter henne!!! Hon studsade rundor o pratade o var helt lycklig när vi kom!! Imma hade inte en chans att säga hej till oss.... *hahaha*

Jag fick pussa o mysa en stund innan Jenny o Sven kunde berätta hur det hade varit. Jag har ju givetvis följt Irra på Imma´s blogg men ville veta allt 'live' oxå. Vi satte oss o fikade o pratade. Jag fick med mig en skiva med alla Irras bilder under hennes två veckor hos Imma. TACK!!


När vi kom hem var det dax att handla o sen bjuda in Henriks föräldrar på  hemmagjord pizza. Kvällen blev lång o vi kom i säng sent. Ni kan ju bara gissa vem som hoppade upp i sängen direkt o la sig sked med mig o reste sig inte på hela natten!! *ler*

Irra har blivit, om det nu går, ännu mer mattegris än hon var innan jag åkte. Jag kan inte lämna rummet utan henne eller ens resa mig från stolen förrän hon följer mig!  Jag kan inte låta bli att skratta åt henne!! Hon är bara för söt!! *hahahaha*


Tisdagen var det till att stressa vidare för att hämta Laban o Ebba hos mamma i Karlskrona. Ville hinna inom pappa oxå o äta, vi blev bjudna på spagetti *gott* Irra fick busa lite med Ferro oxå. Men det märks att hon har haft fullt upp med Imma för hon är lite matt o vill inte leka lika mkt. Hon lägger sig hos mig o är nöjd med det. När vi hämtade Laban blev hon eld o lågor i bilen! Dom fick inte träffas inne hos mamma, för liten plats för bus.

När vi kom hem o släppte ut dom var både Irra o Laban glada över att se varandra...


Igår o idag har jag varit ute i skogen med dom o busat i snön, mysigt!!

Irras o min lydnads kurs börjar 3:e mars, ska bli kul att komma igång igen... Vår vintervila har varit låååååång.....

Här kommer lite bilder från igår!


Kramar!

 
 
Jenny

Jenny

19 februari 2009 19:53

Imma är lika trött som Irra och har sovit i flera dar. HAHAHA!
Pussa Irra från oss. Vi saknar henne! (vem hade trott det?)
Vi ses den 14:e!
Kram från oss i Stidsvig

http://imma.zoomin.se

 
Ingen bild

martina

19 februari 2009 21:19

Skönt att ha dig hemma igen även om vi inte träffas så ofta som vi borde! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards