Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Avslutning på klubben...

Av Filippa Persson - 12 december 2008 19:47

Vi hade avslutning på klubben i onsdags med en liten lydnads "tävling". 

Det var inte en av Irras o mina bästa dagar. Vi kan bättre än såhär..


Platsliggande 10

Tandvisning 10

Linförighet 8 (tränger,nosar, lovar)

Platsläggande 8 (DK- Ligg!)

Inkallande 8 ((tjuvar)- Tar i hund med hand)

Stående 8

Hopp över hinder 8 (Tar i hund med hand)

Helhetsintryck 10

Summa: 138


När jag gör inkallningen sätter hon sig framför mig så när jag ska ha henne "fot" lägger jag handen på nosen o puttar lite på henne för att hon ska gå runt mig o sätta sig.. Dummt, jag vet!! *suck* Och så tjuvar hon på inkallningen... :-/ Jag måste träna in dom momenten mkt bättre!!!! :-O

Han som vann hade nog max 7-10 p mer än mig... Så riktigt så dåliga var vi nog inte! :)

Det blir lydnad B till våren o då ska det jädra i det gå mkt bättre!!!! Taggade som tusan!! :) Vi har samma instruktör på den kursen som denna o det känns verkligen bra! Har varit jättenöjd nu i vinter!! :) Vi har fått många bra tipps o Irra o (framför allt) jag har lärt oss mkt... :)


Igår var jag på julbord med jobbet. Först tyckte jag det var onödigt att gå för jag äter inte så mkt av julmaten.. Men när jag var där så känndes det toppen!! Träffar ju inte mina jobbkollegor utanför jobbet annars... Vi fick julklapp av vår chef. Han sa att han hade tänkt på mig när dom valde julklappar o så skrattade han gott... Nu förstår jag varför.. Det var en varm filt!! Jag fryser ju alltid så enormt.. *hahahaha*  Vår chef är verkligen toppen!!! :)


Denna helgen är jag i Karlskrona o har det bra hos pappa. Vi (jag & Irra) ska vara hundvakt på lördag åt Ferro. Pappa o Monica ska på julbord. Ska bli skönt att bara slappa o ha det bra o äta gott!!! :)


Igår snöade det i Kristianstad. Passade på att plåta den snyggaste i världen: LABAN!!! :)

Korten på den lilla är från idag, vi promenixade i Vämöparken...


Hej, hopp!



 
 
Jessica & Håkan

Jessica & Håkan

14 december 2008 11:53

Hej!
Vi tyckte du fick bra betyg på avslutningen.
Grattis från oss.
Kram Jessica & Håkan

http://www.sniffers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards