Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

God fortsättning!!

Av Filippa Persson - 1 januari 2009 11:46

Nu har jag varit så där usel på att blogga, igen! *sorry*


Jag har varit hemma hos pappa i julhelgen o haft det lyxigt! :)

Ätit gott o Irra har fått busa med Ferro. Vi var ute på juldagen, hade "förfest" hos Anderas o Charlotte. Dom är alltid lika trevliga o goa! :)


Nyår gick i lugnets tecken... Jag jobbar nyårsdagen, börjarde kl 7 på morognen!! *TRÖTT*

Det blev mkt god middag, spabad (NICE!!) o raketer! :)

Mina hundar är dom coolaste som finns! Jag tog med dom ut o kollade på raketerna, tänkte att funkar det inte så går vi in igen, o dom brydde sig inte alls!!!! Laban satte sig på gräsmattan (Irra la sig ner) o kollade på raketerna! *hahahahaha*


Jag var o hämtade ved på nyårsafton, det var skönt att få hem lite av den! Det tog en timme att få på den o det finns massor kvar som jag får hämta senare så jag kan ha det varmt o skönt i vinter..... :)

När jag närmade mig mitt hus hoppade det ut ett rådjur från grannens tomt o ett stod kvar o tuggade på en buske, jag tänkte lite snabbt att jag ska ju inte släppa ut Irra ur bilen okopplad!!! Sagt o gjort jag tog in Laban o alla sakerna o hämtade Irra. Hon följde med in, men när jag skulle ut igen för att hämta mer saker SMET HON UT!!!!!! Hon trängde sig förbi mig i dörren o sprang ett ärevarv runt huset... Jahaja, tänkte jag o ropade på henne.... Hon sprang förbi mig i full fart o försvan helt! *arg* Jag kände hur jag blev helt tokig på henne o gick in o stängde dörren. "Nu skiter jag i henne" tänkte jag, men det gjorde jag ju givetvis inte. Jag gick ut på trappan o ropade o lyssnade... ingen Irra.... ropade igen.... ingen Irra... Plötsligt dyker hon upp på grannens tomt 20 meter bort, springer över vägen o in i en skogsdunge.... Kan ju tillägga att hon hade knäck i hela huvudet o inte bara öronen för hon hörde inte mig! *ännu argare* Tillslut hörde hon o kom springandes mot huset med tungan i marknivå. Jag fick tag på henne o lyfte in henne o skällde på henne.... *SUPERARG!!!*

Hon fick 'rumsarest' i sin bur en timme medans jag gick ut o bar ved o avreagerade mig!! Ibland undrar jag hur jag ska klara ut mitt monster.... :-/


Vi var o hälsad på Imma i söndags o det var skoj!! Irra o Imma fick åka till grustaget o busa! Gissa om dom sprang??!! *hahahaha*  Denna gången såg man lättare skillnad på dom, Imma har blivit lite ljusare grå nu... Men dom är fortfarande VÄLDIGT lika! :)

När vi kom in o skulle fika fick vi dela på dom lite, Irra o Laban fick vara i köket en stund. Vi tyckte dom kunde vila men det tyckte inte Irra, hon ville bara leka med Imma!! Snacka om duracellkanin! *hahahahahaha*


Idag ska jag försöka skaffa mig ork till att tvätta lite kläder.. Eller så blir det mys i soffan.. :)


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards