Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Filippa Persson - 10 mars 2009 03:37

Nu har det gått lång tid sen jag skrev här.. Jag har inte haft något internet....  Men nu är det igång!!

Jag o Irra hade vår första träning på lydnad B kursen förra tisdagen. Det gick hyffsat bra, inga större fel. Hon sprang förbi hindret vilket hon aldrig har gjort tidigare... Men det funkade efter 2 extra försök. Vi bestämde oss för att träna på klubben ett par gånger veckan som kom, o det har vi gjort!

På träningen i kväll var den lilla helt otroligt duktig!!!!!  Jag är verkligen supernöjd!!!! *GLAD*

Vi tränade på platsliggandet o det klarade hon bra. Jag gick inte ut så långt, vill hellre att hon klarar att ligga kvar tryggt på kort sträcka först. Hon låg inte o sniffade eller något sånt som hon kan göra annars utan tittade på mig...

Vi tränade oxå på linförighet, ställande o läggande under gång, inkallning o hopp över hinder.... På inkallningen reste hon sig två gånger när jag var på väg ut så det vara till att sätta henne igen o göra om. Då gick det bra! Hoppet gick bra oxå. Hon var duktig på läggandet under gång men jag måste sluta visa med handen, även om det är lite, o lita på att hon förstår mitt kommando. Vilket jag faktiskt tror att hon gör!  

Hon var så lugn o fokuserad på mig, trodde nästan att jag hade tagit fel hund hemma!!! *hahahaha* Jag var helt jättenöjd idag!!

Under helgen var jag utan bil. Jädra i gatan vad beroende man är av sin bil!!

När vi skulle köra till Karlskrona o lämna min mammas säng brast mitt avgasrörssystem (heter det så???!!!!) Det brummade kan man ju minst sagt säga..... Jag kunde inte ens höra vad jag tänkte! Men Henrik o hans pappa är två klippor som lagade min bil så jag hade tillbaka den redan på söndagen!  Så nu känner jag mig som vanligt igen...

När vi lämnade av sängen hos mamma på fredagen målade Henrik hennes hall o jag fick bära tunga kartonger ner för tre trappor, genom källaren o upp 5 trappor till vinden... Jag kan ju erkänna att jag var ganska trött efter typ andra rundan upp till vinden när kartongerna innehöll böcker!! Dagen efter hade jag så ont i vaderna så det var löjligt... *hahaha* Men jag slapp träna på gym den dagen..

I morgon blir det en slappedag tillsammans med mina älsklingar!

*Kramar!*

Ovido - Quiz & Flashcards