Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Filippa Persson - 15 mars 2009 20:55

Har funderat på Irra´s MH under natten när jag jobbade...


Lilla loppan förvånade mig, jag trodde hon skulle reagera mera på spökena o overallen, skälla på dom.. Men det gjorde hon inte. Hon tittade på dom o registrerade att dom var där men tyckte inte dom utgjorde något hot.

Hon fick 5:or på momenten leklust, gripande o nyfikenhet.

Hon klarde skottet oxå utan problem, både under lek o passiviteten.  

Momentet 'lilla bytet' var det som jag var absolut säkrast på, jag var 100 % SÄKER på att hon skulle jaga!! Med tanke på hur akiv hon är när vi är ute o går i skogen för att hitta något som rör på sig så var det inte alls oväntat att hon fick 5:or på det momentet.... 


Jag är verkligen jätte-super-duper-mega nöjd med Irra!!!!!  Som sagt: Glad amatör...


Idag var vi en stund på klubben o tränade. Det gick ganska bra.. Jag har fortfarande inte fått till rätt position på linförigheten. Finns ju bara en lösning på det: Träning o åter träning...

Det är kurs på klubben på tisdag så det blir till att träna i morogn oxå!


Jobbar natten inatt igen.... *trist*

Ska till veterinären i morgon med Laban o Ebba (katten). Laban ska få sin sista spruta för sina leder o Ebba har fått en knöl på magen som ska kollas upp. Får hoppas att det inte är något allvarligt!


Dax att slappa en liten stund innan jobbet.... Hörs i morgon!


*kramar*


Ovido - Quiz & Flashcards