Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

En alldeles för slapp idag....

Av Filippa Persson - 16 juli 2008 21:49

Idag har jag bara gjort en massa saker som jag inte borde, tex denna bloggen.. Har urmycket att göra egentligen!

Har bestämt mig för att försöka göra färdigt min kurs i CAD-teknik innan skolan börjar igen så jag kan gå fortsättningen i höst. Jag har säkert hälften av alla ritningarna kvar så jag har en hel del att pyssla med... *uupppsss*


Jag gick till Hammarsjön för att bada med vovvarna idag, dom ÄLSKAR det verkligen!! Tror dom har varit fiskar i sina förra liv.. Allt var kul fram tills Irra fick syn på en fågel sisådär 40 m upp på himlen, tog sickte på den o sprang iväg! Hon sprang nästan på Laban innan hon försvann en bit bort. Jag kunde riktigt se hur dum Laban tyckte hon var  & tänkte "Du är ju riktigt dum som springer i onödan när vi ska gå HEEELLLLAAAA vägen tillbaka till bilen" Han satte sig o väntade på vägen fram tills jag hade ropat tillbaka Irra o gett henne beröm, utan att visa min irritation.. Vet att det inte lönar sig att vara arg så det var bara till att bita ihop. Tur för mig att det inte kom någon annan när hon sprang sina rundor...


För att 'reparera' min dåliga känsla av att ha en mindre lydig hund så gick jag ut o tränade på kvällen. Irra var riktigt duktig! Hon har svårt för att sitta/ligga kvar när jag lämnar henne men ikväll kunde jag gå säkert 10 meter! *glad* Tränade oxå på att kunna ta saker ifrån henne, tex bollar o brandslangen, hon biter sig fast o vägrar släppa. Det gick ganska bra efter att jag hade tjatat det typ 20 ggr. Kan lova att hon har "glömt" det i morgon.. *suck*

Men hon var duktig i det stora hela. "Övning ger färdighet" heter det ju... O gissa om vi ska öva!!!

Fick många bra tips i helgen, bla på schäferhundklubben, o såg andra duktiga som tränade så nu är vi taggade!! :)


Nu är det snart dax för kvällspromenixen, ska bara väcka Irra o få ner henne från sängen. När jag köpte henne sa jag att hon aldrig skulle få vara i sängen, jovisst, så bra var jag på att hålla på den regeln..... *skrattar*

 
 
Ingen bild

Josefine

16 juli 2008 22:57

HEJ!=)
Vad fin den blev,din blogg=)
Den får läggas till bland favoriterna.=)*ler*
Synd att vi inte hann träffas idag, men kanske du kan imorgon????? KRAM Josefine & Enzo
Ps. Visste inte att du pluggar, vad är CAD teknik för något? DS.=)

 
Ingen bild

storebror (janästaniallafall)

17 juli 2008 09:18

Vad kul att du kommit igång med en blogg.. o vilket snyggt foto.. undrar vem som rek. dig att använda det.
Om du känner dig stressad övera att ha mycket att göra ska du tänka på en sak.. Det finns egentligen bara 3 måsten i livet. Du måste födas, du måste dö och du måste ta konsekvenserna av dina handlingar!! Summan av det hela är att du vinner med 100-0 gentemot mig o du kanske e lite bättre men det skulle jag ALDRIG erkänna. Lev här och nu... njut av livet nu.. Du är BRA precis som du är...
Hoppas att få se dig uppåt Karlskrona snart om inte så e det ju Schäfersm snart o då blir d ju ett jädrans "hundgöra"... Sköt om dig o lycka till med bloggen.. //Storebror

 
Jessica & Håkan

Jessica & Håkan

17 juli 2008 10:09

Hej Filippa & Irra!
Kul att läsa om era strapatser!
Ska bli spännande att följa er i framtiden.
Ha det gott och kämpa på med träningen!
Kramar från Jessica & Håkan

http://www.sniffers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards