Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Filippa Persson - 15 oktober 2009 19:02

Satt på jobbet o tänkte att jag skulle köra till klubben o träna lite i em, men först en runda till skogen o träna lite där.

Allt började när jag kom hem till två gapande hundar som hoppar o skäller som om dom har varit ensamma i minst 1 år! Sen ser jag att Irra har varit i kattlådan IGEN!!! *tokigt arg" Tittar på henne o samlar mig, tar fram dammsugaren o städar upp............... Puttar in dogsen i bilen kör iväg, Irra börjar pipa nästan direkt. Jag tänkte att jag inte ska elda upp mig men när jag har kört halva biten får jag nog av pipandet o tvärnitar o går ut till henne o säger vad jag tycker om hennes pipande. Hon tystnar o jag blir nöjd fram tills vi kommer till skogen där hon sätter igång igen! Samma sak en gång till, jag tvärnitar bilen o går ur. Skogen går riktigt bra! Glad Hon springer inte på något vilt, men försöker lura mig för att jag ska kalla in henne o börja kampa.. *hahaha*

Så när jag körde till klubben kändes det bra. När vi kommer ut på planen börjar hennes pipande o jag blir frustrerad. Hon känner ju säkert det o det gör inte saken bättre precis..... *suck* Kan inte 'rätta' henne för då piper hon bara ännu mer. Har fått rådet att bara vänta ut henne till hon blir tyst, för innan dess händer det inte något kul alls. Börjar hon pipa under ett moment avslutar jag det o börjar inte igen förrän hon är tyst. Men hur lätt är det att stå på planen o inte göra något???? Bara vänta på att hon ska vara tyst o när hon är tyst får hon massa beröm. Jag vill då göra något, säger "fot" o 7 fall av 10 börjar hennes pipande igen....  Någon med några bra tips???

Får man dra täcket över huvudet o kudden oxå o inte röra sig på si så där 100 år i såna här lägen???? Hade ju helt ärligt varit skönt..... Oskyldig


Nu blir det duschen för att sen slappa på soffan..


*bye*

Ovido - Quiz & Flashcards