Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Filippa Persson - 1 augusti 2009 19:13

Nu har jag & Irra kommit in i en "träningstopp"! Vi tycker det är så j---ar kul!!!

Vi var på Kristainstads BK igår o tränade med Monica o Tim igen, det är kul o kunna träna ihop!

Irra tränger ju något helt enormt i linförigheten o i det fria följet...  Fick lite tips av T som oxå va med o tränade. Irra behöver ha mer fokus på mig o inte tappa mig så fort det händer något annat. Jag ska börja klicka henne mera så hon får sin belöning direkt o ge den från utsidan ist. Vi tränade på att bara titta o fokusera på mig, gå två steg med fokus o sätta sig igen. Irra förstod vad det va jag ville  men tappar lite ändå. Som T sa: själva läggandet (under gång) funkar men inte vägen dit. En träningssak för oss....

Vi har ju en plan på att vara med på lk1 30 aug......  Men vi får se, platsliggningen funkar ju inte alls...  Kan ju säkert bero på mig oxå. Känner mig nervös så fort jag lämnar henne o det finns andra hundar runt henne, inte när jag lägger henne o Laban eller Tim, men när andra tränar 'runt' oss. 9 fall av 10 springer hon till mig så jag behöver kanske inte vara så orolig men är det ändå....  Hoppas på att det ska falla på plats snart!


Annars har det inte hänt mkt.. Igår blev det film o taco´s.. *gott* Idag en runda på stranden o bus med hundarna i vattnet! Jag tänkte inte på att ta med mig kameran, va inte meningen att vi skulle bada med dom från början, det känns trist nu i efterhand. Alltid kul med nya kort ju!   Irra kunde vara lös hela tiden idag oxå! Inga försök till att springa iväg!!  Det blev en glass vid "Otto´s" idag oxå, dom är ju bara sååååå goda!! *hahaha*


*kram*

Ovido - Quiz & Flashcards