Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Filippa Persson - 30 augusti 2009 19:18



I helgen har det varit Bruks SM. Körde ner till Malmö på torsdagen o vidare till Falkenberg på fredagen, vi hade fått tag på ett B&B ställe där hundarna kunde vara med på rummet. Ville inte ha dom i bilen en hel helg....

Det var super kul att se hur det går till o vad som krävs av hundarna o deras förare!  Så nu vet man ju hur man skulle vilja att det såg ut när man själv tränar! *hahahaha*

Vi kollade på lydnaden, uppletandet o söket. Jag tycker ju helt klart att lydnaden var roligast! Det hade varit kul o se skyddet oxå, men hade inte möjlighet till det.. *trist* Hade med mig Irra in på området o traskade runt, hon skötte sig super!! Trodde hon skulle vara mer "på" o dragig men hon förvånade mig stort! *ler*

Det har verkligen varit en helskön helg!! 


Idag har jag varit ute på K-stad BK & tränat med Irra. Fick en stor portion insperation av SM ju!!!

Hon va pipig idag, kan ju erkänna att jag inte alls blev nöjd över det! Hon slutade efter en stund men det va ändå inte bra.. Hon har inte gjort så innan, har alltid varit tyst på planen. Vet inte om det är för att det är mkt förväntning, jag kan säga "fot" o innan hon tittar så går jag inte o då blir hon lite otålig o piper. Vill inte börja gå för fort heller, vill ha kontakt en 'stund' innan vi börjar gå. Vi får hitta ett läge där jag kan säga "fot" o börja gå innan hon piper o sen töja på den tiden så hon kan titta utan att låta. Vill inte ha en pratande hund på plan så det får hon sluta med! Ställande o läggande under gång funkar super.

Vårt störta problem är att hon tränger, idag gick jag sakta, sakta bara ett par steg åt gången o då funkade det bättre, kunde t.o.m gå vanligt o det funkade där oxå ett par steg. Där hon funkar bäst är när jag springer, men jag kan ju inte springa igenom allt....  Även där önskar jag ett mellan läge, men det hittar vi i höst med lite mer träning!


Nu blir det till att städa o sen slappa vid tv:n o gå med hundarna innan det blir sängen. Ska upp tidigt o jobba. Kan ju erkänna att det är svårt att komma igång på morgonen! Jag är ju ingen direkt morgonmänniska.. *hahaha* Men det känns otroligt skönt att få vara ledig på kvällarna o kunna träna o lite annat man vill göra o framför allt känna att man har ett socialt liv!  Jag kan nog vänja mig vid dom tidiga morrnarna om jag i utbyte få ha mitt socala liv på kvällarna... *skrattar*


Hoppas ni andra oxå har haft en lika bra helg som jag!


*kramizar*

Ovido - Quiz & Flashcards