Alla inlägg under juli 2008

Av Filippa Persson - 17 juli 2008 20:18

......på att stiga upp o vara på jobbet innan kl 9.00 När klockan ringde 5.15 idag trodde jag det var ett skämt! Jag var så trött så det var löjligt.... Jobbar ju sällan dagtider, är inte van vid att gå upp på morgonen utan att sluta kl 7 på morgonen istället.

Men det vara bara att stiga upp o se glad ut. Mina "kameler" här hemma är lika glada vilken tid det än är på dygnet, Irra sa god morgon genom att sätta nosen i örat o kolla så jag verkligen var vaken, var jag inte det innan så blev jag det då!!!!!!


När jag hade kommit hem från jobbet o gått en runda med vovvarna slängde jag mig på sängen för att pausa lite innan det var dax att träna med Irra. Det är ju inte så svårt att gissa vem som la sig på kudden bredvid mitt huvud, så nära det bara gick, o ville mysa, Irra givetvis...


Tränade nästan samma sak idag fast med störning (en lekande Laban) o det funkade relativt bra. Hon tyckte givetvis det var svårt när Laban fick springa runt o busa medans hon skulle titta o vara uppmärksam på mig. Men jag är faktiskt nöjd idag ändå! *ler*

Har börjat träna med brandslangen ist för med bollen & det funkar mycket bättre, Irra tycker det är roligare att kampa o busa efteråt med den. Bollen får väl följa med när det är bad dax.... :)

Har lovat dom att det är bad som gäller i morgon! :):):)


Ska försöka göra lite nytta här hemma idag, som att städa, diska o såna trista saker... Diskmaskin borde vara standardutrustning överallt! Det kommer att bli film o mys i goda vänners lag lite senare så det är nog dax att skynda sig lite!


Bye, bye!!

Av Filippa Persson - 16 juli 2008 21:49

Idag har jag bara gjort en massa saker som jag inte borde, tex denna bloggen.. Har urmycket att göra egentligen!

Har bestämt mig för att försöka göra färdigt min kurs i CAD-teknik innan skolan börjar igen så jag kan gå fortsättningen i höst. Jag har säkert hälften av alla ritningarna kvar så jag har en hel del att pyssla med... *uupppsss*


Jag gick till Hammarsjön för att bada med vovvarna idag, dom ÄLSKAR det verkligen!! Tror dom har varit fiskar i sina förra liv.. Allt var kul fram tills Irra fick syn på en fågel sisådär 40 m upp på himlen, tog sickte på den o sprang iväg! Hon sprang nästan på Laban innan hon försvann en bit bort. Jag kunde riktigt se hur dum Laban tyckte hon var  & tänkte "Du är ju riktigt dum som springer i onödan när vi ska gå HEEELLLLAAAA vägen tillbaka till bilen" Han satte sig o väntade på vägen fram tills jag hade ropat tillbaka Irra o gett henne beröm, utan att visa min irritation.. Vet att det inte lönar sig att vara arg så det var bara till att bita ihop. Tur för mig att det inte kom någon annan när hon sprang sina rundor...


För att 'reparera' min dåliga känsla av att ha en mindre lydig hund så gick jag ut o tränade på kvällen. Irra var riktigt duktig! Hon har svårt för att sitta/ligga kvar när jag lämnar henne men ikväll kunde jag gå säkert 10 meter! *glad* Tränade oxå på att kunna ta saker ifrån henne, tex bollar o brandslangen, hon biter sig fast o vägrar släppa. Det gick ganska bra efter att jag hade tjatat det typ 20 ggr. Kan lova att hon har "glömt" det i morgon.. *suck*

Men hon var duktig i det stora hela. "Övning ger färdighet" heter det ju... O gissa om vi ska öva!!!

Fick många bra tips i helgen, bla på schäferhundklubben, o såg andra duktiga som tränade så nu är vi taggade!! :)


Nu är det snart dax för kvällspromenixen, ska bara väcka Irra o få ner henne från sängen. När jag köpte henne sa jag att hon aldrig skulle få vara i sängen, jovisst, så bra var jag på att hålla på den regeln..... *skrattar*

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards