Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Stranden, Karlskrona & läger!

Av Filippa Persson - 11 augusti 2009 21:29

Nu när det är semester är jag kanske inte lika bra på att blogga.. Kollar inte datorn så ofta.

Men ska uppdatera er...


Söndag

I söndags tyckte jag att det va fint väder så jag åkte till stranden när jag vaknade o hade varit ute med mina älsklingar. MEN när jag kom dit gick solen i moln!  La mig en stund ändå o hoppades på det bästa.. Men som tur va så ringde Andreas o föreslog glass på Otto´s o stranden där ist! Sagt o gjort vi åkte dit o åt glass, solade o pratade en massa skit! Det va ett tag sedan vi sågs så det va kul o träffas igen!!  Han kombinerar jobb o semester så någon mer glass o lite solande ska vi nog hinna med innan sommaren är slut..


Måndag

Va en slödag.. Vaknade sent, va upp alldeles för sent!  Fick inte så mkt gjort, inte mer än det sista på min disk så nu är diskbänken synlig igen... *hahaha* På em körde jag till Martina o Henrik. Älskar att åka hem till dom!!!!  Det blev först fika o sen promenad med hundarna. Ellen vill "gå" med Laban (sitter i vagnen o håller i kopplet) för det tycker hon är kul! När vi va hemma igen så väntade det mat, lasange... *gott* Som alltid va maten o sällskapet super! TACK!!

Tiden rann iväg som vanligt o jag körde vidare till Karlskrona. Mamma ska passa Laban så jag lämnade honom där. Sov hos pappa på natten..


Tisdag

Idag har jag nog hunnit massor. Vaknade kl 6.30 Irra ville ut, det regnade så det blev en liten runda på gräsmattan o sen ner i sängen igen. Pappa väckte mig med att ha frukosten färdig på bordet, mysigt!  Vi gick en runda, 50 min, i regnet o jag kände mig väldigt huttig som gick så långt när det regnade.. *skratt*

Sen blev det till att åka iväg o handla det jag behövde inför lägret, vattenskål, "godis"påse, lite smått o gott på rusta o ÖB o så en sväng på systemet så klart!!

Städade o tvättade bilen oxå, tycker om att göra det o att ha den ren. Hade plan på att köra hem runt 14 men mina planer funkar aldrig.. *hahaha* Kom iväg till skåne igen runt 17 ist.


Nu ska jag försöka packa ihop mina saker som jag ska ha med mig till lägret. Vi kommer att vara iväg från onsdag-lördag em. Får ju hoppas på fint väder! Vet inte riktigt vad jag ska ha med mig men det kommer jag nog på...

Ska hämta Kristina i  Helsingborg o sen möta upp dom andra i Ängelholm kl 12. Det blir en tidig morgon för Irra o mig..

Det ska bli riktigt ruskigt kul med lägret!!! Har sett fram emot detta lääänge.....


Nu ska jag dona här hemma lite o packa. Får se om jag hinner blogga något under lägret...


*kramar*


P.S Här kommer en bild på "min" nya sommar bil! Den är snygg o går fort!!

Inte så bra kvalité på kortet, vet inte varför. Får fixa det lite senare när jag har tid...



 
 
Ingen bild

Tias

12 augusti 2009 14:02

Hoppas du kommer få ett skitkul läger!! =)
D e både du o Irra värda!
Helt rätt sommarbil!
BMW - There is no substitute! ;-)

 
Ingen bild

Charlotte

19 augusti 2009 21:52

Föregående talare har uppenbarligen inte åkt in en riktig VOLVO!!!!!!!;)......Bmw e ingenting i jämförelse vet du väl*asg*

 
Ingen bild

Tias

19 augusti 2009 22:16

HAHA! Lätt o va kaxig bakom tangentbordet!! ;-)
Nu ska du va snäll annars blir nästa service dyr som attans!! ;-)

 
Ingen bild

Filippa

19 augusti 2009 22:20

Är man inte alltid kaxig bakom tangentbordet??!! ;)

Har hört att hon ska fixa något med växellådan på bilen så det är bara till att ge igen... ;) *hahaha*

 
Ingen bild

Tias

19 augusti 2009 22:26

HaHa!! Passar bra nu när man har firma o F-skatt sedel... Hihi!

 
Ingen bild

Charlotte

24 augusti 2009 17:23

Mattias...du vet att du e absolut bäst o givetvis så skojade jag bara...de finns ju ingen bättre bil än bmw...*asg*......jag skulle nästan kunna kyssa dina fötter o polera dina skor...hahaha

 
Ingen bild

Tias

24 augusti 2009 20:04

*ASG* D e rätt! Bara att smöra på! :P Kanske kan hjälpa lite! ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards