Alla inlägg den 6 december 2009

Av Filippa Persson - 6 december 2009 15:25

Idag har Irra varit o spårat. Jädra i gatan vad hon är duktig!!!!!!!!   

Hon satte nosen i marken o tog det första spåret direkt! Det låg i lite högre gräs, det blev ca 30 meter o sen en vinkel o 20 meter till innan belöningen låg övertäckt... Hon gick som en klocka!! *NÖJD* Andra spåret va svårate, på mossa.. Men hon tog det efter lite nosande o gjorde arbetet på sista sträckan riktigt bra! Hon klarar vinklarna bra oxå!  Måste då säga att hon aldrig har gjort såna här spår innan, inte spårat mkt över huvudtaget! Jag älskar Irra, hon är min stjärna!!  


Tränade lite lydnad oxå, trestade på framåt sändandet igen. Har gjort det innan men det va ett tag sedan. Irra blev så taggad på leksaken AS höll i handen så det gick inte som tänkt... *hahaha* Ska prova med bara godis nästa gång. Vi har kommit en bit i lydnaden, det är bara platsliggningen som inte funkar fullt ut. MÅSTE bli bättre på att träna det, har ju Laban som hjälp. Han ligger där han sak, rör sig inte om han inte ska så han är trygg för Irra att ligga bredvid..   


Idag ska jag försöka städa undan lite, är nästan klar i lgh nu... *skönt*


*kramiz*





  


En trött Irra på soffan efter dagens spårträning! *ler*




  


Hittade ett fat, ljus o lite annat smått o gott o gjorde ett "julfat". Får nog erkänna att jag är lite nöjd med mig själv... *hahaha*   

Ovido - Quiz & Flashcards