Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Filippa Persson - 26 juli 2009 21:45

I helgen har jag varit hemma o hälsat på, igen.... *glad*

Vi hade grillkväll hos pappa på lördagen med mkt god mat, dricka o livemusik!

Det var pappa, Monica, Pia, Micke, Pär, Johan, Andreas, Charlotte o jag då förstås. Andreas hade med sig sina gitarrer så han o Johan spelade o sjöng, dom är så ruskigt duktiga! Det är sååå kul o få lyssna på dom....


Efter en massa sång o skratt blev det till att åka in till Nivå o dricka lite gott!

Jag, Charlotte o Andreas gick upp på Nivå o letade reda på ett bord mitt i smeten o kollade in allt folk... Johan kom lite senare. Det va mkt folk ute, lönehelg ju. Det är alltid lika kul o få komma hem o träffa gamla vänner o så!

Satt på Nivå o tjabbade skit fram tills dom stängde, kom då på att vi skulle äta något oxå. Hur lätt är det att hitta ett ställe att äta på utan 15 meters kö kl 3.15 på natten???!!!!  Inte lätt alls.... Vi traskade lite rundor innan vi hittade ett ställe som det inte va så jätte lång kö på. Men med Andreas i sällskapet tar det ju lite längre tid att komma framåt då han skulle prata med alla som han känner på vägen till vårt "upphittade" kebabställe utan kö...  *hahahahaha*

Vi gick hemåt under skratt o prat, sa 'hejdå' o att vi skulle göra om detta igen! Som vanligt blev natten väldigt mkt längre än planerat, men kul va den allt!! När jag väl kröp ner under det sköna täcket o sen somnade va kl runt 04.30-05.00


På morgonen (kanske snarare fm, 10.30) ringde mobilen, det va Johanna som ville ha med mig ut o rida en sväng, och det va ju klart jag ville det!!!  Har inte ridit sen jag sålde Ella för 2 år sedan. Snabbt upp ur sängen, på med kläderna o vidare till Johanna. Det var ingen lockande idé att rida i mina 'vanliga' kläder så Joahanna tog med sig ridkläder till mig, tack!  Hästarna va på "bete" så vi körde till Sibbamåla (var det va?! ) o tog en sväng i skogen. Jag lånade Johannas mammas häst, Pluto. Han är en klippa! OJ, VAD DET VA KUL!!!!!!!!!!!!!!  Det ska vi helt klart göra om!! *glad*

Efter stallet blev det till att åka hem till mamma o duscha o packa för jag skulle köra tillbaka till skåne igen.. Passade på att bada Irra när jag hade mammas badkar att ställa henne i. Laban tappade det sörsta intresset för henne efter badet, så skönt att slippa höra honom pipa o gnälla för att hon löper. Den värsta 'lukten' försvann nog för när vi kom hem så morrade han åt henne så nu är vi nog tillbaka i dom gamla vanorna igen! *haha*


Här kommer några kort från helgen oxå!


*kram*



Ovido - Quiz & Flashcards