Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Filippa Persson - 9 juli 2009 20:08

Idag har jag varit hos Martina, Henrik & Ellen..

Det är alltid lika kul att träffas, man känner sig alltid välkommen o 'hemma' hos dom!  Vi fikade (våfflor, glass o sylt ) & pratade skit. Dom har fått såååå fint i sitt hus!!

Efter fikan gick vi en runda o pratade ännu mer goja!  *hahahaha* Ellen satt i vagnen o "höll" i Laban när han va kopplad. Hon ville ju oxå få 'gå' med hundarna!


Ute i garaget stog Henriks motorcykel, gissa om jag ska fjäska till mig en åktur eller tre!!!  Så ruskigt kul o åka båge!!


Här kommer några kort från dagen!

Av Filippa Persson - 9 juli 2009 19:22

Satt o pratade med min bror på msn igår, han tycker att jag borde åka över till honom o få lite semester. Och det tycker jag oxå!!!!


Har suttit o letat resor, vill ju hitta den billigaste som finns!! *hahaha*  Den billigaste i nuläget är på drygt 8900 kr, och det är ju helt okej!  Måste bara kolla lite rundor innan så jag kan boka den.... Tanken är att åka vecka 30, runt den 21-22-23 juli o vara borta i ca 2 veckor. Det nästan 'viktigaste' är redan fixat: Labanvakt! Sandra o Thomas ni är bäst!!!

Det skulle vara så skönt att bara få semestra, ligga på stranden, gå på strandpromenaden i Santa Monica, äta gott o bara njuta av det varma vädret... Men framför allt spendera tid med Fredrik o Melissa o deras vänner! Nu kommer Fredrik att jobba när jag är där isf, men vi ses ju på kvällarna o kan umgås då..

Jag har semester vecka 33-34 egentligen men det går säkert att ändra eller byta vissa pass. Min gruppchef är väldigt snäll..


Inatt är det min sista natt.. *SKÖNT Sen är jag ledig hela helgen! Lyckades sova 7 timmar (!!!!) i dag, första gången på minst 2 månader som jag har sovit så länge! Brukar bara bli ca 4-5 timmar annars.

Läste på nätet om att jobba natt o vara kvinna, kan ju säga att det var inga roliga fakta alls..  Risken för att få bröstcancer, minskad fertilitet, hjärt- o kärlsjukdommar var större än vanligt om man har jobbat natt ett tag. Känns skönt att jag kanske snart har ett nytt jobb utan natt...  Mkt mindre pengar i månaden men det får jag ju lösa. Håller på att leta nytt boende för fullt. Tittade på en lgh på österäng i tisdags, nyrenoverad o allt men den vill jag inte ha. Fanns inget personligt alls med den. Hade ju varit toppen att få bo kvar i Åhus o ha nära till jobbet men går inte det så får det ju bli att bo i stan. Vill ju helst inte det då Laban inte borde gå i trappor. Vill ju helst bo i hus för hans skull......

Vi får se hur jag löser det....


Idag har det bara blivit en långrunda på en timme o sen mys här hemma... Borstade Laban så nu blänker han som en diamant!


*hugz*

Ovido - Quiz & Flashcards