Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Filippa Persson - 27 februari 2010 21:30

.....har Irra slutat löpa!!!!!   Idag va det första gången på lääääänge jag hade dom lösa ihop i skogen. Irra va glad som tusan o busade gärnet i snön! Men får nog säga att hon har blivit bättre på att gå i koppel dessa veckorna. Innan har jag varit mkt i skogen o haft henne lös o då blir det ju ingen direkt träning på att gå koppel.. Men som sagt, det va skönt att ha henne lös idag!


Har tvättat alla filtar o sånt hemma, så Laban ska slippa känna lukten av att Irra har löpt o vara stressad, Idag blev det Irra´s tur att bli tvättad. Hon tyckte nog inte det va en lika bra idé som jag, hon hoppad inte högt av glädje när jag lyfte ner henne i badkaret..  *HAHAHA* Men ren o snygg blev hon!   


Hundarna blir grymt skitiga nu när det har börjat töa! Hur mkt jag än torkar av dom så drar dom in grus o skit.... *suck* Dammsugar varje dag... Passade på att plocka undan lite o torka golven oxå när jag ändå vi farten. Men disken får vänta tills i morgon! Den tillhör inte favoritsysslan alls....


Igår va jag hos veterinären o gav Laban hans sista spruta med catrophen, skönt att det är klart nu... Det har gått över förväntan bra att spruta honom!  


Nu är det dax för att jobba...


*bye*



Ovido - Quiz & Flashcards