Alla inlägg den 8 november 2008

Av Filippa Persson - 8 november 2008 13:49

Ibland kan jag bara känna en sån enorm saknad..

"Saknad efter vad??" Tänker jag

Hus, bil, barn, någon att älska, familj, båt , hund, allt vad "Svenssonliv" innebär?????

...eller....

Någon som kom o var hos mig ett tag o sen gick igen??

...eller...

En speciell person??

...eller kanske...

..... bara helt enkelt någon att bara få tycka om hela dagarna??


Tror nog mest på det sista..


Ensamheten är inte fel men trist.

Det är så skönt att leva med någon man kan skratta o prata med. Kunna sitta i soffan, nära varandra, o vara tysta utan att tystheten skrämmer.


En relation kan vara svår, allt vad förtroende o tillit heter är något man måste förtjäna. Man kan inte dra alla över samma kant för att någon nån gång har missbrukat tilliten/förtroendet, lätt att säga men svårt att göra..

Jag vet...

Man behöver inte göra saker o ting så svårt o alltid misstro den man egentligen tycker om...


Varför är det så svårt att säga "Jag tycker om dig" eller "Jag saknar dig"??

Varför är det svårt att visa känslor o säga det? För man vet ju oftast vad man känner.

Jo, man vill inte bli sårad, det är väl den stora boven i det hela.


Förtroende o tillit är nog nyckelorden.

Säkert till det mesta i livet..


Jag saknar helt enkelt dig..


Dagens djupaste tankar från ett hörn i Åhus...


 Kram



Ovido - Quiz & Flashcards