Alla inlägg den 20 november 2008

Av Filippa Persson - 20 november 2008 11:54

Denna gången är det LillaSyster som vill veta saker.... ;)


Då kör vi....


UTMANA 3 AV DINA VÄNNER


10 Saker som du tycker om
- Laban
- Irra
- Familjen
- Min mobil
- Skogen
- Kroppkakor
- Ödmjuka människor
- Havet/skärgården
- Mina vänner
- En fööööör lång blick från en främling.... ;)



9 Drömmar
- Jobba som barnspykolog
- Ha en bra ekonomi
- Bo i hus
- Få friska barn
- Få behålla Laban & Irra i all evighet
- Ha någon att älska hela livet
- Att min familj få vara frisk
- Ha min familj kvar tills jag dör 
- Få åka till Las Vegas igen

8 Yrken som jag inte tänker utöva
- Asfalterare
- Rörmokare
- Städa bajamajor
- Takläggare (tycker inte om höjder)
- Bibliotekarier
- Telefonförsäljare
- Mattant
- Sanera/städa andras hem

7 Saker som får dig att må dåligt
- Otrohet
- Lögner
- Ångest och oro
- Oärliga människor
- Om jag skulle råka såra någon
- Djurplågeri
- Åka karuseller (skulle GÄRNA vilja kunna det!!!)

6 Saker du vill äga
- Ett lyxigt o fint hus 
- En snygg cab över en sommar
- Besiktningar på bilen livet ut utan fel!!!
- Ett fett bakkonto
- Ett fint hus i dom varma trakterna
- Valpar efter Laban :) :) :)


5 Städer jag kan tänka mig att bo i
- Göteborg
- Malmö
- Kristianstad
- Stockholm
- Karlskrona ...

4 Saker som du är nöjd med dig själv
- Att jag är ganska "frisk" ... *skrattar*
- Jag skrattar ofta
- Att jag är ganska händig ( i viss mån)
- Min uppfostran på Laban


3 Människor du saknar i din vardag
- Pappa
- Mamma
- Någon att älska varje dag

2 Mardrömmar
- Se någon i min familj gå bort eller lida
- Att ingen kommer på min begravning

1 Idol
- Det får nog bli min mamma & pappa!!! :)


Det tog en stund & mkt tankeverksamhet men nu är det klart... ;)


Någon som jag vill ska göra detta är Martina & Josefine & Kristina (Jaxi)... :)


Kramar från mig!!

Av Filippa Persson - 20 november 2008 11:17

Igår var det träning med Irra på klubben igen....

Vi hade lite genomgång om apporten o lite sånt. Irra fick prova att hålla o lämna den hos mig, hon var duktigare än vad jag trodde... :) Hon har ju absolut inget problem att hämta o bära saker!!! :)

Tränade lite på stående under gång o linförighet...... Förra gången reste hon sig under platsliggningen o började springa rundor med en annan hund så nu passar jag mig lite under just det momentet... :-/ Hon blir uppmärksam ju längre bort jag går men jag blir osäkrare (när hon ligger i grupp). Ska ha avslutning 6:e december. Vi får träna på en massa saker! :-O


Gjorde en spårruta härom dagen. Hon är så ivrig när hon ska leta o lite ofokuserad, jag får nog leta upp ett mer ostört ställe o träna på..

Irra har alltid varit dryg i bilen, pipit o skällt på andra hundar/personer som går förbi. Nu är hon värre än nånsin!!!!! *arg* Det räcker med att vi kommer ut på vägen så börjar hon pipa. Det går mig verkligen på nerverna....

Någon med tips???????!!!!!!!!


Jag jobbar dag idag, skönt fakiskt! Det är aldrig kul att stiga upp på morgonen men det är döskönt att få komma hem på em o ha hela kvällen framför mig o veta att jag får gå o lägga mig när det är mörkt o sova på natten!!! :) :)

Det låter ruskigt udda när man skriver/säger det men det är en urskön känsla.... *ler*  Tur att man inte lever ihop med någon, hade aldrig velat åka o jobba om jag vet att den andre ska få gå o lägga sig o sova!! *hahaha*


Igår hade vi besök, Josefine kom o sa "hej" o pratade skit o promenerade på stranden med oss.. :) Vi har inte setts på länge så det var jättekul att få träffa henne!!! :) Det gäller ju att ge o få "uppdateringar"... ;) *ler*


I em får det bli en lååååång promenad med vovvarna o ha det mysigt framför elden i soffan på kvällen.. :)


Kramar! :)

Ovido - Quiz & Flashcards