Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

USA?!

Av Filippa Persson - 9 juli 2009 19:22

Satt o pratade med min bror på msn igår, han tycker att jag borde åka över till honom o få lite semester. Och det tycker jag oxå!!!!


Har suttit o letat resor, vill ju hitta den billigaste som finns!! *hahaha*  Den billigaste i nuläget är på drygt 8900 kr, och det är ju helt okej!  Måste bara kolla lite rundor innan så jag kan boka den.... Tanken är att åka vecka 30, runt den 21-22-23 juli o vara borta i ca 2 veckor. Det nästan 'viktigaste' är redan fixat: Labanvakt! Sandra o Thomas ni är bäst!!!

Det skulle vara så skönt att bara få semestra, ligga på stranden, gå på strandpromenaden i Santa Monica, äta gott o bara njuta av det varma vädret... Men framför allt spendera tid med Fredrik o Melissa o deras vänner! Nu kommer Fredrik att jobba när jag är där isf, men vi ses ju på kvällarna o kan umgås då..

Jag har semester vecka 33-34 egentligen men det går säkert att ändra eller byta vissa pass. Min gruppchef är väldigt snäll..


Inatt är det min sista natt.. *SKÖNT Sen är jag ledig hela helgen! Lyckades sova 7 timmar (!!!!) i dag, första gången på minst 2 månader som jag har sovit så länge! Brukar bara bli ca 4-5 timmar annars.

Läste på nätet om att jobba natt o vara kvinna, kan ju säga att det var inga roliga fakta alls..  Risken för att få bröstcancer, minskad fertilitet, hjärt- o kärlsjukdommar var större än vanligt om man har jobbat natt ett tag. Känns skönt att jag kanske snart har ett nytt jobb utan natt...  Mkt mindre pengar i månaden men det får jag ju lösa. Håller på att leta nytt boende för fullt. Tittade på en lgh på österäng i tisdags, nyrenoverad o allt men den vill jag inte ha. Fanns inget personligt alls med den. Hade ju varit toppen att få bo kvar i Åhus o ha nära till jobbet men går inte det så får det ju bli att bo i stan. Vill ju helst inte det då Laban inte borde gå i trappor. Vill ju helst bo i hus för hans skull......

Vi får se hur jag löser det....


Idag har det bara blivit en långrunda på en timme o sen mys här hemma... Borstade Laban så nu blänker han som en diamant!


*hugz*

 
 
Ingen bild

kristina o jaxi

10 juli 2009 11:16

Hoppas du kommer i väg. Det behöver du.
Bara du hinner hem till kennellägret, ska bli kul att träffa dig,Mycket har hänt o jag vill gärna höra hur du har det.
så maila mig ditt nr så pratas vi vid innan du åker hur vi gör.
kram kristina

 
Ingen bild

Jenny och Imma

10 juli 2009 13:59

Låter helt underbart att få åka till USA! Hoppas att du får ledigt. Du är värd en härlig semester!!
Det är inte utan att man blir avundsjuk... men du vet, jag får faktiskt plats i handbagaget :)
Kram Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards