Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Irra duktig & vi hade besök

Av Filippa Persson - 24 juli 2009 23:12



Vi började dagen med en promenad på Rinkabyfälten, med Irra LÖS hela rundan!!!!  Vi hade med oss hennes älskade kampslang som belöning när hon gjorde rätt genom att titta på oss o vara uppmärksam. T hade den i fickan o tro att Irra hade koll på det!! *hahaha* Hon va verkligen superduktig! *nöjd* Det va nog 2½ månad sen hon var lös i skogen, dessutom EN TIMME!!!! Gissa om hennes matte va glad?!

Vi körde inom 'OttosGlass' när vi skulle hem o käkade glass. Jag valde 2 kulor, snacka om att det va mkt glass!!!  Kan ju säga att det tog en stund för mig att äta upp den... *hahaha*


Väl hemma var min husägare i full gång med att röja upp bakom huset, han håller på att göra en terass bakom den lilla stugan så baksidan ser numera ut som en byggarbetsplats. Han hade börjat hugga upp ved så det var bara för oss att hugga in o börja hjälpa till. Jag kan ju inte använda yxan så det fick T göra så staplade jag..  Laban hade inte varit med oss i skogen så han fick komma ut o vara med på tomten ist. Vi var nog ute o donade i 1½ timme o högg ved o klippte lite på tallen oxå, vi kände oss nöjda med vår insatts. Min insatts var kanske inte lika stor som dom andras, men tjejer använder inte motorsågar eller hugger inte ved så det fick bli så denna gången. Jag får stå för maten nästa gång.. 

Pappa & Monica kom förbi på en fika oxå, dom hade varit i Hörby o kollat på bil. Pappa vill ha en sommarbil o köra lite med. Jag fick se en bild o tycker att den är snygg!


Nu är det verkligen dax att krypa ner i sängen, ut en liten runda med vovvarna först bara...


*NattiNatt*






 
 
Sandra

Sandra

26 juli 2009 12:12

Klart tjejer använder mototrsåg och yxa!! Vad är du för tjej ;)

http://whybenormal.blogg.se

 
Eva, Hero & Olli

Eva, Hero & Olli

26 juli 2009 16:28

GRATTIS! Låter underbart att du kunde ha Irra lös så länge utan problem!
Min första tervtik var en otrolig jägare, så jag vet vad du genomlider!
Angående tisdagsträning i Åstorp så är det nog lite si och så nu på sommaren. Själv har jag svårt att få till det... Till hösten tror jag att träningen återupptas enligt vårens koncept. Jag kan meddela dig när det dra igång.
Snart läger - kan nästan inte vänta - Gud vad det ska bli kul! :)
kram
Eva o vovvarna

http://www.come.to/olli-hero

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards