Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Nu har matte fattat poängen!!

Av Filippa Persson - 29 juli 2009 22:00

Nu har matte äntligen fattat hur världen funkar!!

Både igår o idag har vi varit i skogen o gått OCH så har vi varit på Kristianstads BK o tränat! Träning två dagar på raken är ju bara så kul!!

Igår tränade vi med Tim, Raphur o Ruth och deras mattar givetvis. Jag tyckte att allt gick jätte bra men det tyckte inte matte förstås.... *suck* Hon blir alltid lika besviken på mig när jag vill leka med henne när vi har platsliggning... Jag förstår inte varför hon ska lämna mig liggandes o sen gå iväg 15-20 meter.. Vad är poängen med det??!!  Bättre jag är hos matte tycker jag!


Idag var det bara jag o Tim som tränade. Det va mkt folk på klubben o det va ju kul. Men jag upptäckte att matte hade bytt ut korven mot min älskade brandslang o bollen!!!!!  Kunde inte slita ögonen från matte på hela tiden på planen. Måste ju ha koll på när bollen/slangen dyker upp. Matte säger att jag blir sååå på när det är lek med i träningen så att det blir svårt att kontrollera mig, allt jag vill är ju att göra rätt så jag får min belöning! Jag går så nära, så nära matte jag bara kan, hon säger att hon får svårt att gå för att jag tränger på henne så mkt.. Hmmmmm, förstår inte... Jag vill ju bara ha min belöning som jag VET ligger i hennes ficka!!  Innan jag ens fick 'sniffa o titta' på min belöning gick matte bara åt vänster hela tiden så jag blev helt yyyrrr o kunde inte tränga henne lika mkt som innan o DÅ fick jag min boll! *JIIIPPIIII!!*

När det är lek som belöning tycker jag att allt är ÄNNU mer roligt än i vanliga fall o kan kanske bli LITE väl på, men vem blir inte det när det är skojiga saker som väntar!!  Vi tränade lite på ställande o läggande oxå, det är ju klart att jag klockade dom momenten....  När det va så mkt folk på klubben ville matte inte göra någon platsliggning, undra varför??!! Hon sa att hon va rädd för att jag skulle hitta på hyss med någon annan hund om jag sprang upp, varför måste hon alltid tro det värsta??!!  Men när vi åkte hem i bilen sa matte att hon va nöjd med mig o att jag va bäst! *glad*


Innan på dagen fick jag följa med till Hässleholm, igen.. Fick inte gå någon runda eller ha så speciellt kul men jag fick iaf följa med o vara nära matte, som jag just nu inte kan slita mig ifrån!


*kramar från oss båda*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards