Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Filippa Persson - 8 maj 2009 10:54

Igår sprang Irra iväg i skogen...

Hon har alltid sprungit på vilt men bara varit borta i typ 30 sek. Men igår försvann hon! Efter 7 minuter blev jag riktigt orolig.. Henrik o hans föräldrar kom o hälpte mig att leta. Det tog 2 TIMMAR att hitta henne!!!!

Jag trodde ju att det skulle gå fort att leta upp henne, var sååå säker på att hon skulle dyka upp, så jag hade med mig Laban. Stackars 'gammelmannen' fick sig en promenad som heter duga, hans höfter är ju inte dom bästa så han ska inte gå så långt...


På 2 timmar hinner man tänka en massa olika o hemska tankar, det värsta av det värsta! Det finns nog inte en enda tanke som inte passerade min hjärna.....

Jag hängde min jacka där hon försvann, har hört att man ska göra så. Vi hittade henne ca 40 meter från den punkt där hon försvann, 2 timmar tidigar. Jag skulle ta en snabb språngmarch genom skogen när han ropade att han hade hittat henne, nästan frame trampar jag snett o får jätteont i foten. Just då tyckte jag inte att det var så viktigt, ville ju bara krama o pussa Irra!! Va så enormt glad över att ha hittat henne!!!!!

Irra var lite matt när hon kom hem, drack säkert en hel skål med vatten o gick o la sig. Ville inte äta eller så, bara vila sig.. Hon hade inga skador eller något sånt o det kändes skönt!


Insåg ganska snabbt när jag satte mig i bilen att foten inte var så bra, kunde knappt trycka ner kopplingen. Men envis som man är så tyckte jag inte det var så farligt. Men i morse kunde jag inte ens gå på foten så det blev inget jobb för min del idag....  Ringde min gruppchef kl 4.30 o sa att jag inte kunde komma till jobbet kl 7.. Kan ju säga att jag väckte honom! *sorry*


Så nu ligger jag i sängen o gör inget alls, trist.. Har fått tag i vårdcentralen (tänkte att det var nog en bra idé att kolla upp foten) men dom rekomenderade mig att åka in till närakuten o få foten undersökt där.

Jag har inte tid med en stukad fot/uttöjt ledband eller vad det nu kan vara, jag har ju två hundar som vill ut o busa!!!!  Och INGEN av mina vänner vill passa dom!! Undra varför..... Irra har satt skräck i alla! *hahaha*

Om inte Irra kommer ut o får springa o göra av med energi så blir hon helt hopplös här hemma. Då kommer jag inte att ha en enda hel sak kvar! *hahahaha*

Men jag hoppas dom tittar på den o säger att jag är frisk o kan gå om någon dag!  Har ju träning på tisdag o det funkar ju inte att hoppa på ett ben då....


Det känns som om att det enda som betyder något just nu är att Irra är hemma igen o är hel!


*kramar*

Ovido - Quiz & Flashcards