Alla inlägg den 31 maj 2009

Av Filippa Persson - 31 maj 2009 11:32

Nu har jag haft så där lagom med tur igen....

Var ute med Irra o Laban i skogen igår o skulle gå en mysig morgon promenad. Allt var frid o fröjd fram tills Irra fick syn på ett par rådjur i skogen. Dom hade traskat över vägen längre fram bara en liten, lite stund innan hon fick syn på dom. Både Laban o jag såg dom men Irra var för uppspelt med att leka för att se dom just då. Men någon minut senare var det kört! Hon fick syn på dom i skogen o började springa! Jag hann få tag i linan o linda den runt handen o trampade på den, men det hjälpte inte så mkt kan jag ju erkänna...  Det gick väldigt fort men jag hann tänka "nu jävlar har jag henne, nu ska hon inte få springa!" MEN när jag tittat upp efter att ha fått tag i linan ser jag att Laban står mellan henne o mig med linan under sig. Jag vill ju "rädda" honom från linan o tar tag i den längre fram innan den hade sträckt sig... Så med andra ord bränner linan genom min hand innan den har fått stopp på Irra.. AJ!!!!!! Kan jag ju bara säga...

Numera har jag brännmärken genom hunden på 3 fingrar o dom andra två klarade sig med "bara" bränd hud!  Tummen har ett märke över sig som är lika djupt o brett som linan ungefär....

Så Irra liggger inte på plus sidan just nu kan jag erkänna!!

Visst, allt är inte hennes fel men hade hon bara kunnat ge F----N i att jaga hade det här (eller mina ledband i foten) inte hänt!! *suck*

Hon är grym på alla sätt på träningsplanen men ett monster i vardagen!! *hahahaha*


Dagen innan gick allt bra o då hade jag kameran med mig så ni kan få några kort att titta på!


*kramiz*

Ovido - Quiz & Flashcards