Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Filippa Persson - 10 maj 2009 19:45

Idag har det inte varit någon bra dag alls....


Jag har märkt på Laban att han har varit lite disträ o inte lyssnat som han brukar o 'orolig' inne o vill bara ut. Tänkte att det är säkert någon tik som löper då, inte för att han någonsin har brytt sig innan men iaf... Det brukar gå förbi en ridgeback här så det är säker hon listade jag ut.

När vi var ute på en av alla minirundor som det blir nu så träffade vi på tiken, hon var kanske 20 meter ifrån oss. Laban har som sagt ALDRIG sprungit fram till en hund innan MEN nu gjorde han det!! O Leya, som hon heter, vet jag är lite sur o arg. Mkt riktigt blev hon förbannad o bet Laban över ögat... *suck* Inte för att det räckte med det utan den lilla får ju oxå nys på att springa fram till Leya, jag hade henne i lina o tänkte snabbt att jag lägger den runt trädet så tar jag Laban, men sån tur har jag ju inte för linan går SÖNDER o Irra springer oxå fram o ska tuffa sig!  Jag blir så förbannad så det finns inte!!!!!!

Laban förstår ju snabbt hur arg hans matte håller på att bli så han är förnuftig nog o går bort från Leya, som är riktigt förbannad , men inte Irra... Hon springer rundor runt henne o tuffar sig, när jag fick tag på henne låg hon riktigt risigt till!!


Jag har verkligen fått henne för mina synder!! Först rymmer hon i skogen o ger mig uttjöda ledband i foten o en sjukskrivning från jobbet o nu detta!! *arg*

Visst, det var Laban som drog igång det men hon kunde ju ha lyssnat på mig! Det kunde båda ha gjort...  

Kan bli helt knasig på dom ibland. Irra har bara en massa fuffens för sig.... *suck*

Men visst är hon väldigt söt....?!


Kollade Laban när jag kom hem o han fick sig en repa av tänderna över ögat o ett märke under men det är nog inte så farligt.


Nu ska jag bara bädda ner mig i soffan o inte gå upp mer förrän jag måste..

Som sagt: detta är inte min bästa 'hundhelg'...


Hoppas ni andra har haft en bättre helg än mig....


*kramar*

Av Filippa Persson - 10 maj 2009 11:37

Jag hade något så hemskt ont i foten fredags så jag åkte in till akuten på kvällen för att kolla den. Jag fick röntga den men dom tyckte att det såg bra ut. Det var uttöjda ledband som gjorde ont så jag fick en gaslinda o åkte hem för att vila o ha foten i högläge. Jag hade ju suttit i sängen hela dagen så det var inte kul alls att åka hem o fortsätta med det...  Så jädra trist o bara vara hemma utan att kunna göra något!!! *suck*

Jag fick sjukskriva mig hela helgen... Skönt att vara hemma men får ju ändå inget gjort.


Efter EN dag utan skogen o motion som vanligt blir Irra helt super pigg!! Hon kan inte låta Laban vara i fred, tuggar sönder Henrik´s ena matta (sorry!!) o hoppar rundor o drar i kopplet som en dåre när jag ska försöka gå ut o gå med henne. Det är inte så lätt att hålla henne i styr när jag bara har 1½ ben ist för 2 att gå på!!!  Det gör ju ont som tusan när jag måste ta stöd helt på foten. Men jag kom precis på idén att jag kanske kan cykla med henne, borde ju inte göra så ont i foten....  Jag får leta upp en låååååång nedförsbacke (hur det nu ska gå i platta skåne) o rulla hela vägen o sen be någon hämta mig i slutet av backen! *HAHAHAHA*


Tips på hjärngympa för Irra tar jag emot med stor tacksamhet!!


*kramar*

Ovido - Quiz & Flashcards