Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Ledig dag

Av Filippa Persson - 24 februari 2010 18:26

Jag har varit ledig idag! Det är verkligen skönt att vara ledig en dag mitt i veckan...   

Jag åkte in till stan o fikade/lunchade med Mats. Det är alltid lika mysigt att slå ihjäl några timmar med honom! Vi gick en runda på stan oxå o shoppade jeans till honom.. Han sa igår att han  tyckte det blev så dyrt sist vi va på stan o shoppade så han ville inte ha med mig fler gånger, men han ångrade sig!    *hahaha*


Gick en lite längre runda med hundarna när jag kom hem o började tvätta några av filtarna till Irra o Laban. Laban har lugnat sig betydligt idag så Irra´s löp är nog över om ett par dagar (SKÖNT!!!!!!) o då är det dax för ett bad för henne. Märker tydligt när allt är som vanligt igen, Laban börjar morra o naffsa efter henne!! *hahahaha* Men Laban får stanna i sovrummet, när jag jobbar, ett par dagar till för säkerhets skull..


Passade oxå på att städa o diska när jag ändå är ledig. Hinner inte det riktigt när jag jobbar o ska hinna gå lite längre rundor.


Kollade lite på klubbens sida ang spårkurser men dom va redan fulla. Går ju ingen kurs alls med Irra just nu o det känns såååå trist. Det kommer en ny lydnadskurs för AS om någon månad, hoppas jag, så då är jag på G igen! Ska bli skönt när all denna j---a snön försvinner! Då kan man åka till klubben o träna, blir lite lättare där än vad det blir här hemma att träna linförigheten o sånt.. Nu är det mest kontakt, bakdelskontroll o snabba ligg som vi tränar inne. Det är alltid lika skoj o träna med Irra! Hon är så fräck, vi kan träna kontakt o snabba ligg o sånt, hon är så PÅ o i nästa stund ligger hon i soffan med huvudet i mitt knä & myser... Snacka om av o på knapp!   


Nu ska jag mysa med bullar o en kopp te framför tv:n...


*bye, bye*

 
 
Ingen bild

Don Pontus

26 februari 2010 19:15

Va faen Hippa!! Tränar ni snabba ligg...!!!

//Pontus

 
Ingen bild

Filippa

27 februari 2010 04:07

Man kan ju läsa allt på olika sätt... *skrattar gott*

Hoppas allt är bra! :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards