Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Filippa Persson - 3 augusti 2008 15:19

Det var det vackraste bröllopet & brudparet jag någonsin har sett!!!! Titta på bilderna så förstår ni! :)


Vi kom till kyrkan straxt innan halv fem o gick in o satte oss. Vi väntade med spänning där vi satt i bänkarna... När dörrarna öppnades o brudparet kom in gick det ett sus igenom kyrkan, dom var så otroligt vackra!!

Vigseln var fin o Maria & Stefan hade valt ut egna låtar som en solist sjöng, jätte vackert! Ida som satt bredvid mig snyfftade o torkade ögonen så jag kunde inte heller låta bli att fälla en tår eller fler.. Det var så fint o känsloladdat.


Efter kyrkan gick vi till "Byakrogen" (kan ju tala om att det var inte det enklaste i ett par högklackade skor!! Det tog nog bara 7-8 min men som gammla stalltjejer som jag & Ida är kändes det som brrraaaa mkt längre... *haha*) När vi kom dit gick vi en liten tippsrunda med frågor om brudparet, mitt 'lag' hade bara ett fel *nöjd*. Vi hade fått bordsplacering (som man alltid får) så det gällde att hitta sin plats bland dom andra ca 70 st men det gick lätt då Ida hojtade o vinkade från andra sidan rummet att hon hade hittat min plats oxå... *hahaha*

Det blev mycket spex o många sentimentala tal som berörde alla på hela "Byakrogen", inte ett öga var tort! Vattenfast smink är ett ruskigt bra påhitt! :)


Vi fick en tre rätters middag med fantastiskt god mat & service! :) Det var god dricka hela kväll (så man har ju lite ont i håret idag) & en MASSA lek med Marias systerbarn. Jag ska nog börja jobba som "lektant" istället! *hahahahaha* Trubadurerna spelade o vi dansade..

Jag blev hämtad av min fantastiskt tålmodiga "taxi" runt 2-tiden. Han tyckte helt klart att det var dax att åka hem o sluta dricka! *hahahaha* Och så ficka han stå ut med mitt babblande hela vägen hem o lite till.... Du är en pärla!! *ler*


Som sagt: En fantastisk kväll med det vackraste brudparet genom tiderna!!!!!!! :)


Till Maria & Stefan:

TACK för att jag fick komma o dela denna underbara dag o kväll med er!! Lycka till i framtiden!! Många Kramar


Några bilder från dagen/kvällen...

Ovido - Quiz & Flashcards