Alla inlägg den 18 augusti 2008

Av Filippa Persson - 18 augusti 2008 21:41

Snacka om kass humor!!! *asg, asg, asg*

Av Filippa Persson - 18 augusti 2008 19:47

Jag o Josefine tyckte det var dax för lite träning o bus för våra monster idag, sagt o gjort, vi träffades på A3 som vanligt. Gissa om det blev liv i luckan när Irra & Enzo träffades!!!! *hahahaha* Dom fick busa av sig lite innan jag släppte ut Laban, han blir så sur på stackars Enzo när han leker med Irra... :-/

Vi började gå vår 'vanliga' runda' o som alltid började Irra spana på fåglarna *SUCK* Men till skillnad mot innan så tittar hon på dom o springer en liten bit innan hon vänder tillbaka till mig utan att jag kallar på henne. Känns som om att poletten har trillat ner: hon får inte tag på fåglarna! *äntligen* :)

Hon hade fullt upp med att försvara sig mot Enzo, som är en halv gång till så stor, så hon glömde fåglarna! *hahaha*


Efter mkt bus o en bra promenad blev det lite träning o påminnelse av förra helgen. Irra var riktigt duktig!!!!! Väldigt på hugget men uppmärksam o lyhörd för vad jag ville att hon skulle göra *NÖJD*

Vi gjorde som på lägret, jag tog två steg framåt o ville ha med mig henne hela tiden, hon satte sig inte perfekt men hon hade kontakt med mig o förstod vad jag ville :) Tränade lite på att sätta henne o gå ett par meter bort, hon var bra på det oxå! Mindre duktig på att släppa bollen efter kamp. Men trots allt bättre än innan :)  Köpa bollen var en bra idé, hon tycker verkligen om den!!! Kan inte komma ihåg när jag gav henne godis sist, berömmer henne alltid med en leksak. Det funkar kanon!


Laban tycker det är en bra idé att dom små får träna medans han vilar sig o tittar på! Han tycker att han redan har gjort sitt, fast ibland får han oxå träna lite på saker han tycker är roliga... :)


Nu är det dax för soffan & OS, lite senare film & popcorn... *mumma*


//Tjo & tjim

Ovido - Quiz & Flashcards