Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Filippa Persson - 29 augusti 2008 15:07

....på klubben i onsdags gick jättebra!!!

Jag är verkligen nöjd med Irra!! :) Hon gjorde vad jag bad henne om, visst var hon lite stimmig men inte alls som jag hade trott att hon skulle vara.. Vi tränade lite på kontakt o på lite snabbare "ligg" utan någon handrörelse. Det tog ett par gånger innan poletten trillade ner... Nu kan jag inte ta in o sätta Irra på min vänstersida o titta på henne utan att hon slänger sig ner o tittat förväntansfullt på mig *hahahahahaha* Ett mellanläge hade ju varit toppen!! :)


Igår var vi i Malmö o hälsade på lite. Vi fick bra träningstipps av Malin (bla 'torrgång' som var jätte nyttig att få se o göra. För hur ska Irra kunna om inte jag kan????????) o en stoooor bakläxa då Irra tittade på allt annat än mig.... *suck* Jag som har sagt att jag har så bra kontakt med henne.. *uupsss* Övning ger färdighet heter det ju så det är bara till att träna!!! :)

Hon fick busa lite med en kelpi, Daim, oxå. Det var roligt att se henne leka på lika villkor! :) När hon busar med Enzo o Ferro så är dom så mkt större o slår lätt omkull henne. Men nu är ju Daim nästan lika stor som Irra så det blev en rättvis lek! :)


Var ute i skogen en sväng idag o gick, vi tränade just kontakten. Det funkade bra! *GLAD*

Hon har blivit mycket bättre med sitt jagande av fåglar. Nu kan hon springa ett par meter iväg, vända o komma tillbaka till mig utan att jag kallar på henne. Det känns som om hon har fattat att hon inte kan få tag på dom o att det inte är lika kul längre. Är inte alls lika orolig att hon ska försvinna iväg! :)


Nu blir det soffläge en stund innan jag ska röja upp här hemma..


//Kram

Ovido - Quiz & Flashcards