Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Filippa Persson - 4 augusti 2008 16:17

Var ute o tränade Irra igår.. Hon är nåt så fruktansvärt "PÅ" så det är löjligt!! Förstår inte hur vi ska klara oss på kennellägret.. *haha* Det finns ingen hejd på henne. Visst, det är mitt eget 'fel' att hon är så på, har inte riktigt hunnit träna som jag borde ha gjort.


Men visst, hon är mkt bättre nu än för bara typ 2 månader sedan. Oändligt mkt bättre på kontakten. Nu kan jag be henne sitta kvar när jag går iväg en bit o hon sitter kvar 99,9 av gångerna. Jag går inte så långt med det funkar iaf. Det är väl som Malin säger till mig "Om hon reser sig har du gått för långt o då har du krävt för mkt av henne. Bygg upp tryggheten" Och det är väl den vi har jobbat mest med. Jag vill ju att hon ska göra sakerna för mig för att hon vill o tycker det är kul, inte för att hon måste. Jag vill ha en lycklig hund som tycker om att jobba ihop med mig!! :) Det gör nog inget om det tar lite längre tid för oss så länge vi har det kul ihop o gillar 'jobbet' vi gör... Oj, vad förnuftig jag lät nu!! *hahaha* Är det vuxenpoäng på det?? ;)


Har tränat lite linförighet oxå, men väldigt lite.. Har försökt "rama in" henne för det ska bli lättare för henne å förstå vad jag vill utan att jag ska störa henne genom att behöva rätta eller peta på henne för ofta. Jag vill ha hennes koncentration på mig, hon ska titta på mig o inget annat. Det ska vara en positiv träning utan för mkt 'rättning'. Har ställt mig intill en stor häck o gått små, små, små, sträckor längs den o det har funkat! *GLAD* Hon har fattat vad jag menar men det går tokfort *hahaha*  Jag försöker få henna att stanna upp o sen gör vi det igen. Svårt för jag får oxå lite bråttom... *skrattar* Men jag är nöjd med henne ändå! *ler*


Är det någon som har något bra tipps så skriv gärna det!! :)


Jag har även fått fixa till min vägg här hemma idag, det finns ju "någon" som har tuggat sönder den.... *sur* Jag ska ha visning på min lgh i morgon o vill inte att min fastighetsägare ska se det. Han blir nog lätt irriterad på mig då.. Så det gäller att måla o fixa till det på morgonen när jag har slutat jobbet (eftersom man är sååååå pigg då).


Nu har jag bara denna natten kvar sen är det semester i 3 veckor!!!!!!!! :)

Ska bli så fruktansvärt skönt att inte behöva vara på jobbet på ett tag. Ska åka hem till Karlskrona oxå o hälsa på familjen o vännerna, saknar dom o tryggheten som finns där!


Får väl ta tag i livet nu o åka o handla lite mat o åka till skogen med vildarna! Vi kommer att vara genom blöta innan vi är hemma igen, för det regnar ju knappt!! Men, men, vad gör man inte för dom små kräken?! Det finns ju inga dåliga väder bara dåliga kläder heter det ju... :/

Men det regnar faktiskt ruskigt mkt nu.. Får nog fundera en stund på det.. *hahaha*


Ha det! :)

Ovido - Quiz & Flashcards