Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Filippa Persson - 15 augusti 2008 23:48

.....från Barcelona! SKÄMTA inte att jag har saknat mina älsklingar här hemma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men nu är jag tillbaka o fick mig ett minst sagt hjärtligt mottagande av  två vildar som har saknat mig oxå!! *glad*


Barcelona var toppen! En stad med puls i hela tiden oavsett vilken gata vi gick på eller tidpunkt på dygnet!

Första kvällen tog vi det lugnt o bara drack öl på en pråm o åt gott på en av restaurangerna på gågatan. Fick höra nu efteråt att det hade krypit en kackelacka på armbågen på han jag reste med.. TUR att jag inte såg det eller fick veta då!! Det hade nog inte tagit mig många sekunder att ta mig ut där ifrån!!!!!


Andra kvällen blev LITE 'blodigare'.....

Vi åt på en restaurang nere vid havet o gick sen vidare till en krog som var jätte mysig. Efter det blev det redbull/vodkarace på stället bredvid! Kan bara säga OJ, OJ, OJ!!!!!! *hahahahahahahaha* Stället var jätte fränt, spelade super bra musik!!! Vi var hemma runt 4 på morgonen o absolut inte nyktra... *skratt* Jag mådde inte som en prinsessa morgonen efter.. *pust*


Eftersom det var mulet på ondagen gick vi en runda på stan o en 'stadsvandring' på nästan 2 timmar! Som ni förstår var det inte höjdpunkten på semestern, bakis o jävlig fick jag traska runt o titta på saker.... Vi kom till stranden o stannade där en stund innan det var hotellet o vila som gällde. När jag vaknade till liv framåt kvällen kände jag mig pigg igen så vi bestämde att vi skulle åka upp till en restaurang i bergen med fantastisk utsickt. Men vi fick tag i en "rallytaxi" som inte hittade i bergen eller till restaurangen. Resan blev minst sagt knyckig o hackig så ni kan ju gissa vem som blev lite dålig av resan... Jag givetvis.. *suck* Det slutade med att vi inte hittade till restaurangen o jag fick lägga mig på hotellet (bakis o dålig).


MEN dagen efter var jag 'fit for fight' igen!! *glad*

Även denna dagen var mulen, trist.. Så det blev till att titta på ett "akvarium" med massa fiskar o hajar o sånt. Bra tisdfördriv en stund iaf. Vi tog lite snacks o öl (cola för mig!!) på pråmen vi tyckte om. När vi suttit där en stund kom solen så det blev stranden 2 timmar. På kvällen tog vi det lugnt, käkade o drack lite på en krog bakom hotellet. Jag kan ju erkänna att jag tog det MKT lugnt med spriten efter vår tisdagskväll!! *hahahahahaha*


Idag blev det till att packa ihop alla sakerna o vara ute innan 12 från rummet. Bara för att vi skulle åka hem var det givetvis klarblå himmel o solsken... Jag gick till ett köpcentrum o shoppade loss lite medans mannen gick till stranden (kändes bättre att han var där än med mig o hade tråkigt!!).


Hemresan ska vi inte tala om... Vi har nog inte gjort annat än stått i kö HELA dagen. Det började med försening vid gaten, ca 30 min, ännu mer försening på planet (dom ville inte släppa iväg oss på den närmsta 1 1/2 timmen för det var för mkt flygtrafik) fick sitta o vänta där 30 min innan vi kom iväg, kö när vi skulle hämta väskorna på Kastrup, när vi kom till Malmö så missade vi vårt tåg hem med 6 minuter så vi fick vänta EN TIMME på nästa tåg hem!! *LÄTT missnöjd!!!!* Så när jag blev hämtade av min allra trognaste o underbara "taxi" var jag minst sagt inte sugen på något annat än att komma hem till Irra & Laban!!!!!!!


Efter den våldsamma hälsningscermonin kändes det mkt bättre!! Nu är jag glad igen!! Vem är inte det med två såna underbara o världsbästa hundar hemma???!!!! *LER*


Känner att jag ska pussa lite till på dom nu..... *nöjd & glad* .....så jag lägger in något kort i morgon. Vill ni veta mera detaljer så får ni nog ringa mig... ;)


//Kramar!!

Ovido - Quiz & Flashcards