Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Pensionat

Av Filippa Persson - 17 maj 2009 22:56

Idag har Irra, jag o Laban varit o hälsat på Monica & träningskompisen Tim på hennes pensionat. Irra ska bo där mellan lördag o söndag nästa helg för jag ska på bröllop hela dagen. Tycker inte alls om det....   Men, men det finns inte så många fler alternativ... 

Men måste ju säga att det var mysigt där!  Tror knappast det kommer att gå någon nöd på Irra utan det är på mig isf! *haha* Hon kommer att få eget "rum" o egen uteplats.


När jag kom dit släppte jag ut hundarna i en rasthage så dom fick leka lite medans Monica visade mig runt. När man skulle in o ut ur rasthagen  var man tvungen till att ducka för ingången var lite låg. Det gick ju bra fram tills jag skulle ta ut båda mina vildar som vill med hem fort som tusan o nästan drog ut mig ur rashagen, jag försökte rädda min onda fot o hoppade till för att landa på den friska foten vilket resulterade i att jag slog huvudet i kanten över ingången, AJ!!! Klummpig som man är trillade jag ju på svanskotan o har numera ont i den oxå o har fått en bula....  Hur klummpig får man bli????!!!!!! *SUCK*


Tröstade mig själv med att åka till klubben o träna lite... Det gick bra! *glad* Hon tränger en del fortfarande men bitvis är det ok!  Ställande o läggande under gång är oxå bra, MEN sen är det platsliggningen o inkallningen... Hon har svårt att sitta kvar tills jag kallar in henne/ligga kvar en längre stund. Hon har verkligen svårt för att vara kvar när jag går iväg mer än 8-10 meter. Jag får väl "tjata" på samma avstånd ett tag tills hon känner sig helt säker där o sen öka på det allt eftersom.


Nu har vi varit ute på vår kvällsrunda o ska hoppa i säng..


*NattiNatt*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards