Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Laban hjälper till...

Av Filippa Persson - 21 maj 2009 12:44

Jag var på klubben igår o tränade på bl.a platsliggning. Jag tog med mig Laban oxå som hjälp.

Jag la dom med ca 4 meter emellan o gick ut ca 10 meter. När Irra la huvudet på marken o "slappnade" av gick jag in o berömde o gick ut igen. Hon låg stilla 1½ min som längst o det är jag väldigt nöjd med!

Jag har tänkt ut en plan...  *hahaha* Varje gång hon lägger sig som jag vill, oavsett hur lång tid det tar, går jag in o berömmer henne o går ut igen. När hon förstår vad jag vill ökar jag på tiden hon får ligga "rätt" innan jag går in till henne igen. Tänkte prova detta ett tag o se om hon kan ligga kvar 2 min till slut. Börjar på ett kortare avstånd o när hon kan ligga där ökar jag på det...


Laban va så nöjd när han fick vara med! Han låg o tittade på Irra o brydde sig inte alls om att hon sprang upp en gång. Precis som om han tänkte "varför springer du, vi ligger väl bra här??!!" *hahahaha*

När jag var klar med den lilla gick jag fram till honom o berömde o gav godis, då la han sig på sidan o ville bli kliad på magen! Hos honom finns det ingen turbomotor med extra, extra gas.... *skrattar & ler* Han fick göra några inkallningar, för det tycker han är kul, o sen blev det lek. Så nu tycker han nog att han har gjort vad som behövs i träningsväg denna sidan jul! *hahaha* Han är en stjärna min gammelman!!


Ska göra om det idag oxå o se om det funkar o om Irra förstår vad jag menar... Hon är smart min lilla Loppa så det gör hon säkert!  Ska gå en runda i skogen först så hon får busa av sig innan...

Ska ta mod till mig någon dag o ha henne lös igen. Har fått lite tips från en kompis, ska prova dom o se om det funkar. Det får jag hoppas för det va ingen kul upplevelse o gå o leta efter henne sist... Man blir ju nervös för mindre!!  


*kramar*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards