Direktlänk till inlägg 24 augusti 2008

Dagarna hos pappa i Karlskrona! :)

Av Filippa Persson - 24 augusti 2008 16:09

Jag, Laban & Irra har varit hos pappa & Monica (hans sambo o den bästa "extra" mamman som finns!) i ett par dagar. Det är alltid lika skönt att få komma hem o få slappa hos dom! :) Ja, jag säger fortfarande "hem o hemma" när jag är i Karlskrona. Det känns verkligen hemma... *glad* Jag blir glad av att åka hem!! :)


Stormtrivs hos pappa o att få komma hem till havet o den friska luften! När vi skulle in o hälsa på hos Andreas (pappas sambos äldsta o odrägligaste son *blink, blink*) körde vi längs havet en bit o Irra började pipa direkt.. "BADA" tänkte hon nog!! *hahahahahaha*


Va hemma hos min mamma oxå o grattade lite till i efterskott o gav henne en present som hon blev glad över! :) Du är bäst mammsen!! :)


Igår var Monica o jag ute med Irra, Laban & Ferro i skogen o gick i ÖSREGN (vi hade köpt ny "outfit" så vi ville prova om den funkade *asg* o det gjorde den, vi var fortfarande torra efter 1 timme i skogen!!). Då flög Laban o Ferro ihop!! Gissa om jag blev rädd o orolig!!! Vet ju att det låter så mkt mer än vad det är men iaf..... :-/ Jag gick emellan o delade dom, vet inte om jag borde ha gjort det men kunde inte stå o se på heller! Men ingen av dom fick några sår bortsett från två små märken på Ferros bringa.. Skönt!! :) Förmodligen hade väl Ferro tröttnat på att Laban går runt o bullrar hela tiden, visar sig stöddig o så ville han ju ha Labans gren när han släppte den..  Men det ville INTE Laban... *hahaha*

Det blev koppel på dom två äldsta o den lilla fick springa runt fritt alldeles själv o kunna retas med dom andra o komma undan... "Toppen" tänkte nog Irra! *haha*


När vi kom hem städade jag bilen, tycker faktiskt det är kul!! :) Kunde stå inne i pappas garage o dona lite medans pappa satte väv i rummet intill...


Jag körde hem på lördagskvällen.

Jag har mer med mig ner till skåne igen än vad jag har med mig hem till Karlskrona, alltid likadant.... TUSEN TACK PAPPA & MONICA!!! *ler*

Saknar familjen innan jag ens har hunnit köra halva vägen tillbaka till skåne.... :(

Men är samtidigt inte säker på om jag vill flytta hem heller. Svår tanke det där...


Lägger in lite fler bilder från mina "hemma dagar"!

Det är Laban, Irra o pappas dobermann Ferro som har fått stå ut med att vara "modeller".... :)


Ännu en gång: TITTA & NJUT!! *ler*

 
 
Ingen bild

Pappa o Monica

24 augusti 2008 22:25

Tack för de fina bilderna. Det är alltid lika roligt när du kommer hem och hälsar på.Synd att det var så dåligt väder att vi inte kunde vara ute mer med hundarna och busa lite mer.Kom snart "hem" och hälsa på igen.KRAMAR

 
Ingen bild

Smöraren

25 augusti 2008 20:17

Guuuud...va fina hundar...måste vara världens finaste två vovvar....:-)

 
Ingen bild

kristina o jaxi o sasko

28 augusti 2008 22:48

super fina bilder på er alla 3
kram från hbg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards