Alla inlägg den 10 september 2009

Av Filippa Persson - 10 september 2009 18:43

Nu har jag lyckats igen! *suck*

Jag skulle laga mat, redan där blev det fel Flört, o satte ett stekjärn på plattan o sen högsta fräs på värmen. Efter en stund lyfte jag på järnet o då började det brinna på plattan!!!! "Ooooo jävlar det brinner, det brinner" hojtade jag i örat på mamma som jag hade i luren, hon sa till mig att numera är hon döv på det örat! *hahaha*


Jag hade nog fått olja på stekjärnet o när det blev tillräckligt varmt så började det brinna.. Jag hann tänka, precis innan jag började blåsa, att det va nog inte så bra att blåsa på elden utan man ska nog kväva den. Jag sträckte mig efter disktrasan, men elden försvann o jag kunde dra en lättad suck. Efteråt kom jag på att jag ska nog ringa mitt försäkringsbolag i morgon o se vad min hemförsäkring täcker! Jag har ju tänkt laga mat fler gånger... *HAHAHAHAHA*

Så nu har alla som säger att jag inte har i köket att göra fått vatten på sin kvarn.. Men å andra sidan, om jag berättar det för min framtida man så kanske jag slipper vara i köket o försöka laga mat! Flört *skrattar gott*


Idag har jag haft en slappedag på jobbet, jobbade mellan 12-15.30 Va ute o gick med Irra & Laban innan på fm, 45 min busande, kamp om leksaker o lekar i skogen tog på krafterna kan jag lova. Förkylningen har ingen plan på att flytta ifrån mig riktigt ännu, den kämpar för att få stanna medans jag försöker sparka ut den! *skratt*


Nu ska jag försöka sova lite innan det blir till att åka till nästa jobb.... Obestämd


Hoppas ni har haft en skön dag! Glad


*mysiga kramizar*

Ovido - Quiz & Flashcards