Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Träning o lite vardagsliv...

Av Filippa Persson - 18 september 2009 20:49

Hmmmm.. Det där med cyklingen blev visst inte så bra, blev inte alls hela veckan.. Snarare bara i måndags! *hahaha* Men, men det kommer ju flera veckor... Flört


I tisdags o onsdags blev det lydnadsträning på Kristianstads BK. Vill som sagt få Irra till att förstå att hon har en bakdel oxå att använda, provade henne på en "pall". Ska klicka-in henne på den, hon ska kunna följa mig när jag går runt den med frambenen på o bakdelen får 'jobba' med att gå runt den. På det sättet vill jag att hon flyttar bakdelen snabbare i svängar o i förflyttningarna. Ska vara lite händig o bygga en pall själv, har jag tänkt iaf... Tungan ute T visade med Daim att det verkligen funkar o hur det ska se ut. Det är kul o se Daim jobba, han är så energiskt o glad! Glad

På onsdagen la jag ett spår till Irra i skogen, ca 30x30x30 i ett U. Hon gör det men alldeles för fort o loovar för mkt. Ska försöka få henne till ett jämnare o lugnare tempo. Nu gör jag det ju aaaaaalldellllleeeess för sällan, om det blir lite mer vana på det så kommer nog lugnet oxå.. T gjorde uppletande med Daim. Innan dom skulle få jobba lite gick vi en runda med alla tre, Irra va lös utan att ens försöka jaga något!!! Nu dök det förvisso inte upp några djur, men hon letade inte upp dom heller!!! Skrattande Hon va lös när vi gick en annan runda på em oxå, sååå duktig! *nöjd matte*


Igår va vi en runda på stranden, det va så fint väder hela dagen så jag ville ner med dom dit. Laban sprang ner till vattnet o badade direkt... *hahahaha* Irra visste att jag hade hennes älskade brandslang i fickan så hon lämnade inte mig.. *hahaha* Hon bryr sig inte så mkt om vattnet som Laban gör. Jag är helt säker på att han va en fisk i sitt förra liv... Flört


Idag blev det en promenix när jag slutade jobba, körde till stan o köpte mat till Laban hos veterinären o sen till klubben o träna Irra. Passade på att väga Laban, 37,1 kg. Det va lite för lite, han borde väga minst 38 kg. Han har tappat mkt muskler det sista året i bakdelen, hans höfter hänger inte med... Rynkar på näsan Hur jag än gör kan jag inte "bygga" honom utan bara försöka underhålla dom musklerna som finns. Kan inte göra mer för honom än vad jag gör, men vill ju så oändligt mkt mer!! Känner mig så maktlös.... Gråter 

Irras träning gick bra! Tränar mkt kontakt o att hon ska vara tyst innan det 'händer' något. Gjorde små förflyttningar o hon gjorde det riktigt bra, både åt sidorna o rakt fram! Hade en platsliggning med henne o Laban oxå. Laban är en stjärna på det, han är så trygg. Han ger Irra trygghet oxå, hon ligger kvar 2 min. Jag går in o berömmer henne efter 1 min (o Laban förstås) o går ut igen. När vi är klara får Laban gå o hon ligga kvar, jag hoppar över henne, går runt, går väldigt nära, står bakom o hoppar lite till innan jag går in o berömmer o låter henne springa upp o busa lite. Hon är verkligen super på att ligga kvar när jag gör så! Skrattande


Ikväll har jag eldat o myst i soffan! Är ledig HELA helgen!!! *SKÖNT*

Ska fixa lite här hemma o kanske gå ut o ta en öl i morgon, får se vad jag känner för. Tar helgen som den kommer. Det är första gången på länge som jag känner ro i kroppen o bara gör såna saker som jag vill göra utan att planera något... *glad*


Hoppas ni oxå får en ledig o skön helg! Glad

Här kommer lite bilder från veckan oxå..


*bye*


  

Min vattengalna Älskling!  

   

LabanBusen!


   

Irra innan hon vill iväg o busa...


    

Daim & Irra


  

Daim busar!


 
 
Ingen bild

Martina

19 september 2009 16:37

Hej vännen! Skönt att du känner lite ro i själen igen :) Jag har fått praktik plats på Preem här i Bromölla. Så jag jobbar hel tid nu ett par veckor. Helt slut är jag... men det är kul. Förhoppningsvis så blir det jobb sen me :) KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Persson - 10 juli 2010 06:08

...denna gången på Åhus BK. Det gick ganska bra (165 p), Irra gick inte som bäst men va nog ok. Hon tappar koncentrationen så fort vi kommer ut på planen o det står folk o tittar eller om det finns något som ligger på planen, tex en påse/hink med s...

Av Filippa Persson - 19 juni 2010 16:31

Igår va det tävling igen i Åstorp, med katastrof som följd!! *suck* Okej att jag va nervös som tusan men Irra hade tappat all kontakten med jorden (mig)... När hon hörde TL röst så tappade hon allt vad kunskap är, har inte tränat med kvinnlig röst ...

Av Filippa Persson - 14 juni 2010 22:01

Har varit i Malmö i helgen, va med på sökträningen på lördagen o fick mkt bra tips av Mats på hur jag ska kunna förbättra Irra i hennes spårarbete!! *GLAD* Ska träna in liggapporter med hjälp av snusdosor (med godis i) o korv i spåren. Provade det ...

Av Filippa Persson - 7 juni 2010 21:08

.....gick ju bra kan man säga!! *ler* Vi vann lydnadsklass 1 med 180 poäng (av 200)!! Bättre debuttävling kan man ju knappas få!!    Jag är sååå stolt över Irra! Älskar henne.. *LER*   *pussar o kramar*   P.S resultatet ligger på facebook...

Av Filippa Persson - 5 juni 2010 18:30

  When a GIRL is quiet ... millions of things are running in her mind. When a GIRL is not arguing ... she is thinking deeply. When a GIRL looks at u with eyes full of questions ... she is wondering how long you will be around. When a GIRL ans...

Ovido - Quiz & Flashcards