Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Filippa Persson - 11 januari 2010 19:37

Kom tillbaka till skåne igår... Kändes lite trist att köra ner hit igen, har haft en så skön helg hemma.

Kom hem på fredagen o bara myste o hade det bra. Lördagen började med värsta 'hotellfrukosten'...    Efter det var det dax för en promenad i skogen, den tog 1 timme! Irra va lös hela tiden där det va skog!! *glad* Hon jagade inte en enda gång.. Tur för henne för jag sa till henne att "gör du det så letar jag inte upp dig!" så hon stannde hos mig... *hahahaha* Det va bara Irra o Ferro med ute, Laban fick vara hemma o gå ute på tomten när vi kom hem ist. Han hade inte mått bra av att både gå i skogen o vara ute. Vet att han älskar att strosa runt på tomten o bara få kika rundor o tugga ben så han behövde inte följa med oss i skogen..   


På kvällen kom lilla syster Pian oxå en stund. Vi bara pratade en massa o hade det mysigt! Älskar verkligen min familj!!!   Vi tittade på film "Flickan som lekte med elden" tyckte den va bra! Jag körde hem Pian o passade på att tvätta min bil oxå. Den har ju frysit sönder av att stå ute här i skåne så den fick stå i garaget hos pappa o tina upp. Jag har fått kliva in genom den dörren som har gått att öppna (oftast den på passagerar sidan) o krypa till förarsidan o 'sparka' upp den dörren för att komma ut igen... *suck* Att få in hundarna i kombin har ju bara varit att glömma, den har frysit sönder helt. Men nu när den har tinat upp i pappas garage o fått listerna insmorda så kommer jag in genom alla dörrarna o hundarna kan vara i kombin!! *GLAD* Passade på att städa den oxå när den ändå va inne så jag slapp stå ute & frysa ihjäl!

Pappa o jag pratade om att skaffa jeep ist, hade ju varit mkt nice.. Men dom är ju inte precis gratis..........   


På söndagen blev det till att gå igenom bilen igen med att smörja lister & sånt, vill VERKLIGEN inte kliva igenom halva bilen för att komma till ratten o kunna köra iväg! *hahaha* Har inte den extra tiden på morgonen kan jag lätt säga!! Körde inom mamma innan jag skulle tillbaka till skåne. Hittade ingen parkeringsplats så jag ställde mig utanför ett garage o hoppades på att ingen ville ut/in där... *hahaha* Stannade inte så länge så det va ingen fara.


Jag har köpt nya gardiner oxå till köket o sovrummet. Kände att det va dax nu när julen är över o lite sånt. Nu har jag bara till att sätta upp persienerna i sovrummet kvar sen är jag färdig här.. Har aldrig hänt innan! Inte att jag är färdig så snabbt efter att jag har flyttat in, har alltid haft en massa för mig o ändrat o donat men inte denna gången. Trivs bra här...   Så nu kan jag bjuda in vem som helst.... *blinkar o skrattar* Eller så får ni bjuda in er själva...   


Idag har det varit jobb som vanligt.. Fy f------n vad jag är trött på morrnarna!! Kan ju verkligen undra vad jag har gett mig in på som tog ett dagtids jobb... Men, men, ska man försöka leva ett 'vanligt' liv så är det väl bara till att vänja sig förmodar jag....

Nu ska jag fixa lite till här hemma sen blir det sängen så jag kan vara pigg i morgon o orka leka med barnen...   


*kramizar*

Ovido - Quiz & Flashcards