Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Filippa Persson - 22 januari 2010 19:42

Äntligen fredag....   Ska bli såååååå skönt att få sova lite längre i morgon!! Ska ju helt klart ut i skogen med Irra o låta henne springa av sig, förhoppningsvis UTAN att hon ska jaga något för gör hon det ligger hon pyrt till...   Åker nog till Rinkabyfälten..


Idag har vi haft lite träning, nu på kvällen så mötte vi 4 andra hundar, två nära o två som gick en bit iväg när dom såg oss (undra varför?!). Irra har ju fått för sig att hon  ska uppföra sig tokilla!! Hon drar i kopplet o ska hoppa fram till andra hundar o ibland morrar hon t.o.m Vi mötten en liten modell sofftis på cykelbanan o då gjorde hon allt hon inte skulle så jag drog omkull henne o berättade vad jag tycket om hennes uppförande.. Kan ju säga att damen med den andra hunden tittade lite konstigt på mig. Men det bryr jag mig inte om! Avskyr när hon inte kan uppföra sig.... När man möter andra hundar ska, iaf mina, uppföra sig normalt o inte bry sig. Vill inte ens att hon vänder på huvudet när vi har gått förbi för har vi gått förbi en annan hund så är vi förbi o då ska inte Irra bry sig. Laban gör det inte så jag vill att Irra ska bli lika nonchalant, vill kunna ha henne lös utan att hon ska bry sig om att springa tillbaka. Som sagt: det funkar galant med Laban så det borde funka hyffsat med Irra....  Även om hon har LITE mer motor!!  


Gjorde ett 'ljustest' åt en kompis på atelje Lycktan för ett tag sedan, fick en utbetalning som jag ska lösa in på en Nordeabank... Såååå... Va fasen hittar jag en Nodeabank i Kristianstad?????????   


Dax för mig att poppa lite popcorn o dricka lite ööööölllll....


Ha en superskön fredags kväll, för det kommer jag att ha....   


*kramiz*

Ovido - Quiz & Flashcards