Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Filippa Persson - 24 januari 2010 15:15

Kan man bli annat än galen på Irra??!!

När jag kom hem i morse va hallen, vardagsrummet, halva köket o sängen full av fjädrar... Vad fan har hon nu hittat på tänkte jag.. Hon hade tuggat sönder DUNTÄCKET som jag hade lagt i korgen!!!!!!!!!!   Det va fjädrar överallt!!! Att plocka fjädrar va ju kanske inte den bästa terapin kl 7.00 på morgonen.. Tror inte grannen hade blivit sååå glad om jag hade startat dammsugaren! *hahaha* Jag städade upp det mesta med sopborsten, gick med hundarna o hoppade sen i säng.. Orkade inte ta tag i det.


Fattar inte vad jag ska göra för att få Irra "trött" o avslappnad! Igår va jag ute i skogen o lät henne springa o leka i snön (40 min) + att jag tränade lite undertiden + att jag la ett spår oxå..... Och så har jag gått den vanliga kvällsrundan på 30 min innan jobbet. Har ju hela tiden fått höra att hunden ska få använda både huvudet o kroppen för att vara nöjd o kunna känna sig tillfreds o lugn med dagen. Men börjar tro att det finns "vissa" undantag som förgyller den regeln....   


Nu har jag kommit hem från skogen, har kastat boll på dom snöiga fälten i Rinkaby i 40 min, det första hon gjorde när hon kom hem va att börja jaga o busa med katten! Tröttnar hon aldrig???? *suck* Min gamla förståndiga Laban gick o la sig o myser, det kallar jag FÖRNUFTIGT!! *hahaha*

Irra har mkt ljud för sig, både i skogen o på träningen (o i bilen förstås). Hon skäller mkt när det är bollar o sånt i skogen, tänkte börja plocka bort det där o se om det kanske försvinner lite på träningen oxå!   


Nu ska jag dricka the o äta kanelbullar o bara softa! O sen blir det ett bad i badkaret... Skönt!


*kramizar*


Ovido - Quiz & Flashcards