Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Filippa Persson - 16 januari 2010 06:04

Va ute med Irra i skogen i onsdags o busade.. Tyckte dom behövde det, Irra har fått gå i koppel i 3 dagar så hon kändes mer vild än tam!! Hon tycker det är urtrist... Vi hade kommit till mer än 1/3 av rundan o allt hade gått bra. Men helt plötsligt fäster Irra blicken inått skogen o sen va hon borta! Hann titta på klockan o tänka "Jahaaa, vem kan jag ringa så här mitt på dagen som kan hjälpa mig att hitta henne???" Jag som hade börjat lita på henne igen men det försvann.... *suck*   Hon var förvisso bara borta i kanske 20 sek men det va 20 sek för mkt!!! Jag riktigt avskyr när hon springer iväg... Men hinner inte stoppa henne. Denna gången hade hon t.o.m kampslangen i munnen men sprang ändå. Vill bara bli av med jakten men börjar inse att detta kommer att finnas mer eller mindre hela tiden... När våren/sommaren kommer är det ju helt kört att ha henne lös, med allt vilt som finns då..   


Fick min spårlina o vittrings appoterna igår, så när snön försvinner får vi börja träna spår på 'riktigt'. Ska bli kul!! Fick mail från Eva W att det va lydnads tävling den 14 feb inomhus, frågan va ju om vi skulle med.. Men fega jag väljer nog att stå över denna o sätta igång när våren har kommit. Vi har haft lite dvala ett tag nu känns det som. Tränade lite igår när vi gick vår em runda o hon gör allt jag ber henne om. Men hon ligger fortfatande inte helt 100% på platsen o det vill jag att hon ska kunna. Hon ska inte komma på att hon kan gå upp på tävling o att jag då inte kan 'rätta' henne... Om jag vill avstå mina poäng på platsen, får jag då vara med men stå hos henne (för vår del i rent träningssyfte) eller jag få inte ens vara ute på plan????? Funderar på att åka till ridhuset o provträna för skoj skull...   


Idag blir det till att sova för jag har en natt till framför mig. Jobbar 6 pass denna veckan, kan erkänna att det känns mindre roligt.. Men , men, så är det..

Dax att packa ihop datorn, snart får jag köra hem.


*bye*

Ovido - Quiz & Flashcards