Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Filippa Persson - 20 januari 2010 17:11

Nu har Irra o jag gjort vår "premiär" träning i ett ridhus. Får nog säga att det gick så där bra... Berodde inte på ridhuset eller underlaget utan på hennes pipande!! Nu var det första gången på väääldigt länge som vi har tränat seriöst så Irra va ju bara så på G! Hon har en enormt hög förväntan.... PÅ ALLT!!! Som tur är har hon så mkt energi så hon kan hålla tempot hela träningen trots att hon varvar på som tusan redan i bilen! Den där rysliga energin är på både gott o ont!   Men mest på gott får jag nog erkänna... *ler*


Hon gjorde allt hon skulle idag fast med ett rysligt pipande! Tror det beror på att hon tycker det är sååå fruktansvärt kul att träna o att det kommer att minska ner allt eftersom vi kommer in i träningen. Hon har blivit bättre med apporten, tuggar inte lika mkt längre. Och så springer hon inte förbi mig när hon har hämtat den heller. Hon ska ju sätta sig framför mig men innan har hon hämtat den o sen ristat o velat kampa med mig med apporten! *inte bra alls* Men som sagt idag gick det bättre.


Hade tanke på att tävla lydnad den 14 feb men den tävlingen blev flyttad så nu slipper jag vara nervös för det... *HAHAHAHAHA*

Ska ut i appellen i vår tänkte jag om vi kan få allt att flyta... Tränar mkt på platsen nu för att hon ska vara stilla.


Grannen under mig va ute o sopade snö utanför min dörr & Irra varken röde sig eller morrade!! Jag blev lite fundersam o tittade på henne (hon låg i sängen) hon tittade tillbaka på mig. Jag satte mig i soffan igen o surfade lite, satt säkert 30 min här utan att hon rörde på sig... Jag tände lite ljus o så o hon låg fortfarande kvar i sängen! Nu började jag bli riktigt orolig, hon är ju på G så fort jag bara säger något.. Jag gick in i sovrummet o där ligger hon som inget har hänt o reser sig inte, jag gick då ut i köket o frågade om någon ville ha godis o då flög hon upp o kom springandes!! Så det va inget fel på henne!!!! *HAHAHAHAHA* Bara hennes matte som inte är van vid att hon är stilla...   


Nu är det tv:n som gäller....


*bye*

Ovido - Quiz & Flashcards